Avionul, botezat "Solar Impulse 2", este o adevărată minune a tehnologiei: anvergura aripilor este de 72 de metri, mai mare decât lungimea unui Boeing 747, dar cântăreşte puţin peste 2 tone, cam cât o maşină, datorită construcţiei din fibră de carbon.
Montate pe aripi sunt şi cele 17.000 de celule solare, care asigură exclusiv propulsia aeronavei. "Solar Impulse 2" este primul avion solar care poate zbura şi noaptea.
Bertrand Piccard, pilot: „Vrem să arătăm că schimbările climatice oferă o oportunitate fantastică pentru a aduce pe piaţă tehnologii noi şi ecologice, care economisesc energie, resursele naturale ale planetei, dar şi care aduc profit, creează locuri de muncă şi susţin creşterea economică”.
Cei doi elveţieni vor pilota pe rând aeronava în timpul zborului de 35.000 de kilometri. Călătoria este programată să dureze până în iunie sau iulie, atât din cauza distanţei, cât şi a vitezei de croazieră extrem de scăzută a avionului, de doar 90 de kilometri pe oră.
Andre Borschberg, pilot: „Sunt 12 ani de muncă, mulţi oameni şi-au petrecut mult timp, chiar şi din timpul lor liber, pentru acest proiect, aşa că este un sentiment puternic de responsabilitate ca să ne asigurăm că vom lua toate deciziile corecte”.
Toată aventura va putea fi urmărită în direct pe pagina de internet a proiectului, iar o cameră video va transmite tot ce se întâmplă în carlinga "Solar Impulse 2".