Casetele audio au jucat un rol extrem de important în industria muzicală și, chiar dacă muzica s-a mutat pe internet, refuză sădispară.
Un studiu realizat în Marea Britanie arată că5% dintre cei chestionați au cumpărat o casetă numai în ultima lunăși 10% au achiziționat muzică stocată pe discuri de vinil.
Cifrele s-au dublat față de anul trecut și tendința este de creștere. Consumatorii caută ceva în plus, o experiență unică, mai complexădecât ce primesc când descarcă un fișier mp3. În cautarea unei alternative, casetele și discurile de vinil renasc din cenușăși devin adevarate obiecte de cult.
Paradoxal, cei care urcăvânzările pe acest segment sunt tinerii. Au redescoperit calitatea superioară a sunetului analog, incomparabilă cu muzica digitală. Consumatorii vor din nou să aibă muzicăîn format fizic, să treacă prin pozele cu artiștiși să citească versurile. Tot mai multe magazine de muzică simt tendințași își umplu rafturile cu casete și discuri. Trupe putin cunoscute își imprimă singure muzica și o distribuie direct către fani.
E o mișcareîmpotriva marilor case de discuri, care produc în masă. Astfel, se pun bazele unei relații mai intime, mai personale, între producătoriși consumatori. Vinilurile și casetele devin obiecte de colecțieși au un plus de valoare sentimentală.Coperțileși fotografiile personalizează produsul și creează o adevarată modăîn rândulcumpărătorilor.
De altfel, un sfert din tinerii care cumpără muzicăîn format fizic nu au de gând să o și asculte. Cursa dintre mp3-uri și viniluri se învârteșteîn jurul aceleași idei, ca și în cazul cărților. Nașterea e-book-urilor a fost în ochii multora moartea cărților pe hârtie,însă oamenii și-au dorit în continuare să-și umple biblioteca cu cărțile preferate.