Casetele audio au jucat un rol extrem de important în industria muzicală și, chiar dacă muzica s-a mutat pe internet, refuză să dispară.
Un studiu realizat în Marea Britanie arată că 5% dintre cei chestionați au cumpărat o casetă numai în ultima lună și 10% au achiziționat muzică stocată pe discuri de vinil.
Cifrele s-au dublat față de anul trecut și tendința este de creștere. Consumatorii caută ceva în plus, o experiență unică, mai complexă decât ce primesc când descarcă un fișier mp3. În cautarea unei alternative, casetele și discurile de vinil renasc din cenușă și devin adevarate obiecte de cult.
Paradoxal, cei care urcă vânzările pe acest segment sunt tinerii. Au redescoperit calitatea superioară a sunetului analog, incomparabilă cu muzica digitală. Consumatorii vor din nou să aibă muzică în format fizic, să treacă prin pozele cu artiști și să citească versurile. Tot mai multe magazine de muzică simt tendința și își umplu rafturile cu casete și discuri. Trupe putin cunoscute își imprimă singure muzica și o distribuie direct către fani.
E o mișcare împotriva marilor case de discuri, care produc în masă. Astfel, se pun bazele unei relații mai intime, mai personale, între producători și consumatori. Vinilurile și casetele devin obiecte de colecție și au un plus de valoare sentimentală. Coperțile și fotografiile personalizează produsul și creează o adevarată modă în rândul cumpărătorilor.
De altfel, un sfert din tinerii care cumpără muzică în format fizic nu au de gând să o și asculte. Cursa dintre mp3-uri și viniluri se învârtește în jurul aceleași idei, ca și în cazul cărților. Nașterea e-book-urilor a fost în ochii multora moartea cărților pe hârtie, însă oamenii și-au dorit în continuare să-și umple biblioteca cu cărțile preferate.