„Cred că principala diferență este accea de a fi prezent și de a face aceea socializare despre care se vorbește. Fie că e vorba la o cafea sau la un pahar de vorbă. E total impersonal să trimiți un sms pentru a comunica sau să scrii un email," spune specialistul în comunicare Mihai Dacin.
Pentru a-i convinge pe oameni să scape de această meteahnă, patronii unei cafenele din Oradea au pregătit o ofertă pentru cei pregătiţi de socializare ca-naintea epocii digitale.
„Interacțiunea dintre cei care stau la masă se pierde. Vreau ca intercațiunea asta să se petreacă offline pentru că ne aflăm într-un spațiu public și văd din ce în ce mai mult persoane care își găsesc
refugiul în mediul online”, spune patronul cafenelei, George Staicu.
Iniţiativa a prins în rândul clienţilor. Cu telefoanele rămase la bar şi cu prietenii şi o cafea caldă în faţă, discuţiile se leagă mai uşor.
„Nu te mai uiți la ceas, nu te mai uiți dacă ai primit mesaj, e cumva mai relaxant," spune un client, Zoltan Dadai.
„E deprimant să intri într-un local să vezi la mese câte 3-4 oameni cu sucul, cafeaua în față și cu nasul în telefon butonând de zor," spune un alt client, Ciprian Alexe.
Cafeaua gratuită este primul pas făcut de patronii localului, care în descursul anului vor să schimbe radical situația și să îi facă pe oameni să comunice din nou atunci când se văd. În Brazilia, de exemplu, sunt localuri care au halbe de bere astfel concepute încât să stea drepte pe masă, doar puse pe telefonul mobil.