Vivi Drăgan Vasile este unul dintre puţinii directori de imagine din România, folosit cu încredere şi de vechea gardă, dar şi de noua generaţie. Poate fi văzut pe platourile tuturor filmelor importante româneşti. Tudor Giurgiu, Radu Muntean, Stere Gulea sau Horaţiu Malaele, cu toţii au lucrat cu el. El este „Dom' Profesor”, „tăticul tuturor tăticilor”.
Mereu neschimbat, deşi anii trec. Îmbrăcat într-o cămaşă întotdeauna largă, cu părul lung şi cu o nelipsită vestă plină de buzunare, Vivi Drăgan este atent la toate detaliile filmării, dă sfaturi în stânga şi-n dreapta, iar cu el alături, orice regizor ştie că... filmul este în siguranţă.
Vivi Drăgan Vasile este director de imagine de 28 de ani şi, încă de la început şi-a dorit filme fără mari pretenţii metafizice.
„Pentru mine filmul, filmarea, e un concediu, e o sărbătoare. Şi trebuie să fie aşa pentru toată echipa, ca să funcţioneze. Nu se poate veni la filmare ca la serviciu şi toată lumea trebuie să iubească cumva chestia asta sau trebuie să-i înveţi să o iubească. Îmi place să mă implic şi în scenariu, adică de multe ori, poate supăr câteodata orgoliile, vanităţile unui regizor, dar îmi place să spun ce cred şi ce nu cred. Îmi place de asemenea să stau după filmare la montaj, să am idei şi să încerc să zic şi eu ce cred. Deci sunt stilul de operator care se implică în film, mi se pare şi copilul meu într-un fel”, spune Vivi Drăgan Vasile.
În 1988, Stere Gulea se pregătea să filmeze „Moromeţii”. Nu se gândea la Vivi Drăgan ca operator şi nici la Luminiţa Gheorghiu pentru rolul Catrinei. Până la urmă, însa, ei au fost aleşii. A avut mâna bună. Ca dovadă că „Moromeţii” rămâne unul din cele mai puternice filme românesti.
Mai multe detalii despre filmul „Te iubesc, libertate” care se află şi acum pe o bobină de film şi interviul complet, se pot urmări duminică, 22 decembrie, de la ora 16.20, pe Digi24, în cadrul emisiunii „Ca-n filme”.