Şi se pare că nu s-a înşelat. Un manechin bionic costă 4.000 de euro, iar comenzile depăşesc vânzările de până acum.
Botezat EyeSee, manechinul are o cameră video ascunsă într-un ochi. Cu ajutorul camerei care are un program de recunoaştere facială, manechinul face estimări privind vârsta, genul şi rasa celor care trec prin faţa vitrinelor de magazin. În felul acesta, firmele de îmbrăcăminte pot înţelege mai bine comportamentul clienţilor şi-şi pot ajusta strategia de vânzare, potrivit Bloomberg. Informaţiile strânse de la nivelul ochilor manechinului sunt mult mai valoroase decât cele colectate prin camerele de supraveghere tradiţionale.
Şi asta pentru că lanțurile de magazine au acum nevoie de mult mai multe date despre consumatori pentru a avea succes. A lansat o gamă dedicată copiilor după ce a aflat, pe baza datelor colectate de manechinul inteligent, că cei mici reprezintau mai bine de jumătate din traficul de consumatori de după-amiază. Un alt magazin şi-a modificat amenajarea vitrinei după ce a ajuns la concluzia că, în primele două zile ale unei promoţii, bărbaţii stau mai mult timp la cumpărături decât femeile.
Manechinul bionic, lansat în decembrie anul trecut, este deja folosit în mai multe magazine din Europa şi Statele Unite ale Americii. Potrivit producătorului de manechine , cinci companii, inclusiv mărci importante de îmbrăcăminte, folosesc dispozitivul, iar comenzile depăşesc vânzările de până acum. Alţii, însă, susţin că folosirea manechinului cu cameră video încorporată ridică probleme juridice şi etice, pentru că urmărirea persoanelor în scopuri comerciale poate fi interpretată drept accesarea de informaţii personale fără acordul celor filmaţi.