Eugen Nica, pasager: Exact aceleaşi condiţii ca în anii 70: aglomeraţie, fără căldură.
Pentru prima dată, Eugen Nica nu s-a mai necăjit că nu circulă în condiții bune. Ba chiar și-a dorit să meargă din nou cu tramvaiul 26, pe care și-l amintește din tinerețe. Era singurul care circula și după lăsarea serii.
Eugen Nica, pasager: Cu acest tramvai mergeam noaptea, la 2 noaptea, când era, la serviciu.
Să conduci un astfel de tramvai era cândva o adevărată probă de atenție. Nu există scaun pentru vatman, și nici comenzi automate, ca astăzi.
Viorel Burciu, vatman: Aici e totul manual.
De exemplu?
Viorel Burciu, vatman: Controler, frână, uşi, toate sunt acţionate manual.
Văd că inclusiv ştergerea geamului e manuală?
Viorel Burciu, vatman: Inclusiv ăsta.
Modelul V56 este cel mai vechi din cele cinci tramvaie, din perioade diferite, care au pornit din nou pe străzile orașului. O călătorie simbolică, ce marchează 120 de ani de când primul tramvai electric a fost pus pe șine în Capitală. Zeci de bucureșteni care au vrut să se întoarcă în trecut s-au plimbat cu tramvaiul. Fără să fie nevoie de bilet, de data aceasta.
Când eram copil, veneam din Mediaş aici, în Bucureşti ca să mă plimb cu tramvaiul de la cap la coadă.
La început, când porneşte e un pic mai ciudat, te lasă în spate, adică are avântul ăla foarte mare.
Tramvaiele au pornit de la Depoul Victoria și au mers până la Piața Sfântu Gheorghe. Acolo erau garat tramvaiul Thomson.
Bătrânul Thomson este primul tramvai electric fabricat în România în anul 1927, în Atelierele Centrale ale Întreprinderii de Transport București.
Tramvaiul a fost transformat în muzeu pentru o zi, iar intrarea a fost gratuită.