Tramvaiele din București, bombe cu ceas

Data actualizării: Data publicării:
tramvaie

Aproximativ 80% dintre tramvaiele care circulă prin Capitală, şi care transportă zilnic mii de oameni, au peste 30 de ani vechime. Statistica sindicaliştilor a ieşit la iveală abia după ce un astfel de mijloc de transport în comun a luat foc în trafic. Vatmanii spun că s-au plâns în scris conducerii încă de la începtul anului, şi chiar au anticipat un posibil incendiu, însă nicio măsură nu a fost luată. Conducerea RATB transmite însă că tramvaiele din Capitală sunt sigure.

0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
Scurtături Tastatură
Shortcuts Open/Close/ or ?
Redare/PauzăSpațiu
Mărește Volumul
Micșorează Volumul
Caută înainte
Caută înapoi
Subtitrare Pornită/Oprităc
Ecran complet/Ieși din modul Ecran completf
Suprimare Sunet/Activare Sunetm
Decrease Caption Size-
Increase Caption Size+ or =
Caută %0-9
00:00
00:00
00:00
 

„Tramvaiele circulă în prezent cu bandaje, boghiuri foarte uzate, lonjeroane fisurate, coame uzate”. Sunt problemele pe care angajaţii RATB le-au sesizat încă de la începtul anului într-un memoriu trimis atât conducerii, cât şi Primăriei Capitalei.

Pot să producă blocaje cu orele pe linie sau mai grav, nu mai vorbim de un incendiu periculos pentru călători”, se mai arată în document.

Avertizarea a devenit reală, miercuri, când un tramvai a luat foc în mers.

Mai grav este că aceste tramvaie nici nu pot fi reparate, pentru că sunt atât de vechi încât nici piese nu se mai fabrică pentru ele.

Mihai Trancă, sindicalist RATB: Toate sunt vechi, în raport de 100 la sută dar peste 80 la sută au peste 30 de ani vechime. Aici vorbim de tramvaiele Tatra care au apărut când eram eu copil.

De multe ori, viaţa călătorilor este pusă în pericol. Sindicaliștii spun că inspecția tehnică a tramvaielor se face doar pe hârtie.

Valer Ciobănescu, sindicalist RATB: Inspecțiile tehnice sunt măsluite. Se iau de pe tramvaie bune, se pun pe cele proaste care urmează să intre la ITP, apoi se pun înapoi componentele de unde s-au luat. Tramvaiul cu problemele respective circulă în continuare pe traseu cu aceleași probleme.

Oficialii RATB îi liniștesc pe călători și pe angajaţi.

Adrian Mihail, director RATB: Nu sunt probleme la ora actuală. Tramvaiele sunt sigure pentru circulație. Totul se face conform proceselor tehnologice actuale.

În București circulă în fiecare zi aproape 500 de tramvaie.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Peștele de 5 ori mai ieftin decât somonul, dar la fel de sănătos. Mulți români îl ocolesc însă
Digi FM
Tudor Chirilă, despre serialul-fenomen Adolescence: „M-a cam dărâmat, ar trebui să fie parte din modulul...
Pro FM
Elton John a izbucnit în lacrimi în studio, gândindu-se că nu mai are mult de trăit: „Refrenul era despre...
Film Now
Channing Tatum și transformările la care și-a supus corpul. Actorul nu va mai accepta roluri pentru care...
Adevarul
Ce nu ni se spune despre relațiile cu America. „Dacă am fi suficient de deștepți, am face asta”
Newsweek
Pensii tăiate cu 550 de lei într-un singur an. Cheltuielile pe arme cresc cu 3.000.000.000 €
Digi FM
Shiloh, fiica actorilor Angelina Jolie și Brad Pitt, imagini virale. Fanii sunt convinși că adolescenta calcă...
Digi World
De ce nu e bine să asociem friptura cu cartofii prăjiţi. Explicaţiile medicului Mircea Beuran
Digi Animal World
Această femeie a coborât un munte, cărându-și câinele de 49 de kilograme în spate. Imaginile cu animalul...
Film Now
Maria Shriver, detalii sfâșietoare despre divorțul de Arnold Schwarzenegger: „Mi-a frânt inima, mi-a zdrobit...
UTV
Luminița Anghel, confesiuni dureroase despre fiul adoptiv: „Nu vrei să știi ce priviri, câtă ură… mi-a fost...