Andrew Evans, „nomadul digital”, care a inclus Bucureștiul pe lista celor zece oraşe inteligente din lume

Data publicării:
a

Bucureşti - Capitala României. Un oraş în care trăiesc peste două milioane de oameni. Puţini însă îl mai apreciază. Străzile, locuitorii, clădirile emblematice se pierd în viaţa de zi cu zi. Şi cu toate acestea, mai are capacitatea de a impresiona. Cu precădere străini.

Aşa cum este Andrew Evans, un scriitor american, care vreme de două săptămâni a bătut la pas toată Capitala. Aşa a devenit Bucureştiul oraşul cel mai promovat pe reţelele sociale.

O fotografie făcută în faţa Bibliotecii Universitare a ajuns instant pe Twitter, în toată lumea.

Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media

Ateneul Român, cu marmura sa albă, a fost admirat de cei 40.000 de oameni care îl urmăresc pe Andrew. Americanul şi-a spus „nomadul digital”.

„Scriu la revista de călătorii a National Geographic, o revistă distribuită în toată lumea. Singura diferenţă este că transmit în direct, online, din locul unde sunt. Folosesc Twitter, Facebook şi alte instrumente de social media. Fac fotografii şi filmez pentru a împărtăşi în timp real experienţele”, spune Andrew Evans, scriitor.

Proiectul său este însă mult mai amplu. Cu o echipă de filmare a încercat să suprindă Bucureştiul într-o altă lumină - aceea a unui oraş în plină dezvoltare, un oraş „smart”.

„Acest proiect este un show de televiziune pentru National Geographic care se numeste "Oraşe inteligente" şi am ales Bucureştiul printre cele zece oraşe inteligente din lumea întreagă. Sunt multe lucruri care se întâmplă acum din punct de vedere cultural, tehnologic, se inovează, iar restul lumii are încă impresia că Bucureştiul este acelaşi din 1989. Vrem să le arătăm că este un oraş cu totul nou acum”, subliniază Andrew Evans.

De-a lungul bulevardelor din Bucureşti, Andrew Evans a suprins oraşul aşa cum locutorii săi nu mai au timp să îl vadă. Vibrant, plin de culoare, inovativ, dar cu un parfum de vechi.

A rămas impresionat de bunica din piaţă, de internetul wireless din staţiile de metrou, de automatele de cărţi, de sarmalele cu multă smântână şi de mustul proaspăt. De arhitectură, dar şi de natură.

Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media

Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media


Pe cât de mult mi-a plăcut Bucureştiul, ziua în care am fost pe munte mi-a plăcut cel mai mult. Am mers în Carpaţi, am filmat acolo acolo, am urcat în vârf, erau mult biserici, sute de oi, am vorbit cu ciobanii, erau căpiţe de fân şi un lac foarte frumos. Dar mai mult mi-au plăcut sătenii, erau primitori, vorbeau cu noi şi am simţit căldura lor. Asta o să-mi aducă aminte de România, cât de primitori au fost oamenii”, spune „nomadul digital”.

El a stat două săptămâni în România, iar documentarul pe care l-a realizat va fi difuzat în februarie 2015. Dar sunt deja oameni care au trecut Bucureştiul pe lista de călătorii.

„Lucrul pe care l-am auzit de la oameni a fost "Vreau să merg acolo!". Mulţi mi-au spus că au trecut vizitarea Bucureştiului pe lista lucrurilor pe care le au de făcut. Cred că este interesant pentru oameni să descopere destinaţii noi”, conchide Andrew Evans.

Bucureştiul ajunge acum într-o companie selectă, alături de San Diego din SUA, de Durban, din Africa de Sud sau Adelaide din Australia. Oraşe smart din întrega lume. Şi asta datorită lui Andrew Evans, „nomadul digital”.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri