După primul brand turistic de oraș din România, lansat în 2010, și primul manual profesional de brand, lansat anul acesta, Alba Iulia se remarcă, tot la nivel național, prin primul „welcome pack”.
„Acest kit este compus dintr-o aplicaţie care poate fi utilizată pentru smartphone şi tablete, în limba română şi în limba engleză. O altă integrantă a acestui kit o constituie site-ul Visitalbaiulia.com împreună cu pagina dedicată de Facebook şi cont Twitter”, spune Nicolaie Moldovan, city manager.
„Este o aplicaţie utilă atât pentru turişti cât şi pentru locuitorii oraşului, este disponibilă şi în engleză şi în română, ceea ce face uşor accesul şi străinilor şi localnicilor şi este uşor de accesat”, spune o turistă.
Cu o interfață interactivă, site-ul cuprinde categoria „Top 5”, ce include informații pentru mai multe segmente de turiști, de la cei tradiționali, până la iubitorii de sport sau cei care preferă activitățile de familie și este foarte simplu de accesat.
„Pentru noi este foarte bine, deoarece avem un număr crescut de vizitatori. De exemplu, acum doi ani am avut 91.000 de vizitatori, anul trecut am avut 130.000. Deja în primele cinci luni avem cu 10.000 mai mult decât în aceeaşi perioadă a anului trecut”, spune Gabriel Rustoiu, directorul Muzeului Naţional al Unirii Alba Iulia.
Nu lipsesc nici detaliile despre mijloacele de transport, inclusiv aeroporturile din apropiere, ori locurile de cazare.
„Avem turişti de peste tot, din Singapore, chiar din Nigeria, din Japonia sunt grupuri de turişti care vin la Alba Iulia”, spune Mircea Hava, primarul din Alba Iulia.
Tot acest kit de promovare turistică a costat administrația locală 45.000 de euro, o parte din bani fiind din fonduri europene.