Dosarul va prelua datele și informațiile existente în Sistemul Informatic Unic Integrat în ceea ce privește istoricul medical al pacientului, realizând o colecție de date medicale, conform procedurii aprobate, miercuri, de Guvern.
"Inițializarea dosarului electronic de sănătate se realizează de către orice medic care deține o semnătură electronică calificată. La inițializarea unui dosar, se va încărca din Sistem istoricul medical al pacientului începând cu anul 2010, anul din care există Sistemul centralizat", arată Guvernul.
Executivul susţine că informațiile stocate respectă cadrul legal privind protecția și securitatea datelor cu caracter personal.
Informațiile din dosarul electronic de sănătate vor fi structurate în cinci module, respectiv Modulul "Sumar de urgență" (accesibil tuturor medicilor în vederea realizării actului medical, fără a fi necesar acordul pacientului), Modulele "Istoric medical", "Antecedente declarate de pacient", "Documente medicale" și "Date personale" (accesibile medicilor numai cu acordul pacienților).
Accesul pacienților la propriul dosar electronic de sănătate se poate realiza prin intermediul matricei de securitate care se eliberează pacienților de către medici, în baza cardului de sănătate sau a actului de identitate
Medicii au acces la datele și informațiile pacientului pe baza unui certificat calificat eliberat de un furnizor de servicii de certificare acreditat, certificat înregistrat la casa de asigurări de sănătate. Pacientul poate vedea oricând dacă i-a fost accesat dosarul de sănătate, cine a avut acces și la ce nivel.