Ieșim din ce în ce mai mult la restaurante și gătim din ce în ce mai puțin acasă. Tinerii care muncesc în corporații ori familiile care au stil de viață aglomerat apelează tot mai des la restaurant nu doar pentru fast-food, ci și când vine vorba de mâncare gătită. În ultimii doi ani afacerile în domeniu s-au dublat.
Zilnic se pregătesc sute de meniuri pentru cei care iau prânzul în acest restaurant sau comandă de pe aplicațiile de livrare.
Potrivit unui studiu, 83% dintre români au fost în ultima jumătate de an la restaurant și 60% au folosit și serviciile de livrare la locul de muncă sau acasă.
„Reușim să mulțumim atât corporatiștii care comandă în special la prânz, cât și familiile care vor să ia pentru copii, pentru membrii familiei, o mâncare de calitate și vin și comandă pentru acasă. A crescut foarte mult partea de delivery, lumea preferă să dea comandă și tot ce este online a crescut foarte, foarte mult”, spune Georgiana Balaban, managerul unui restaurant.
„Nu mai ai timp, cum aveai înainte, să te întâlnești acasă, să ai invitați, să te întâlnești cu prietenii. Acum ești obligat ca între două reprize de muncă foarte agitate să găsești o soluție în care să faci mai multe lucruri în același timp”, spune George Butunoiu, consultant în domeniul Horeca.
În ultimii doi ani, piața de mâncare gătită s-a dublat. În cinci cele mai mari orașe din România, București ,Timișoara, Iași, Cluj-Napoca și Brașov, piața restaurantelor a ajuns la 14,1 miliarde de lei.
„De aceea pare mult. Dacă în primul an am avut o cifră de afaceri de jumătate de milion de lei, acum la finalul lui 2020 probabil o să ajungem la 10 milioane de lei, dar asta în principal pentru că ne-am concentrat să facem produse care au un fundament în calitate”, spune Răzvan Crișan, antreprenor.
„Este o industrie care oferă din ce în ce mai mult o experiență inedită, tipurile de restaurante sau tipurile de locuri în care poți lua masa s-au diversificat foarte mult și odată cu creșterea puterii de cumpărare a oamenilor, aceștia ies din ce în ce mai mult și cheltuiesc din ce în ce mai mult”, spune Florin Maxim, fondatorul Hospitality Culture Institute.
42 de lei lasă, în medie, românii la restaurant, în timp ce bonul pentru mâncarea livrată are o valoare de aproape 39 de lei.
Editor web: C.T.