Cele mai dăunătoare specii invazive: O broască și un șarpe au provocat pagube de peste 16 miliarde de dolari în 36 de ani
Data publicării:
O broască și un șarpe au provocat pagube de peste 16 miliarde de dolari în 36 de ani. Foto: Profimedia
Oamenii de știință care calculează daunele economice provocate de diverse specii din întreaga lume au descoperit că două specii de amfibieni sunt responsabile pentru mai multe daune decât oricare alta, scrie BBC.
Broasca taur americană și șarpele de copac maro au provocat, împreună, daune de 16,3 miliarde de dolari din 1986. Pe lângă daunele ecologice, perechea a distrus culturi agricole și a declanșat pene de curent costisitoare.
Cercetătorii speră că descoperirile lor vor încuraja mai multe investiții pentru a ajuta la blocarea speciilor invazive în viitor.
Oamenii de știință îl consideră pe șarpele de copac maro ca fiind singur responsabil pentru daune în valoare totală de 10,3 miliarde de dolari – parțial prin răspândirea necontrolată în mai multe insule din Pacific.
În Guam, unde reptila a fost introdusă accidental de marinarii americani secolul trecut, populația actuală a șarpelui provoacă întreruperi în masă de curent și asta pentru că se târăște peste firele electrice și duce la avarii. Peste două milioane de șerpi de copac maro trăiesc în micuța insulă din Pacific.
O broască și un șarpe au provocat pagube de peste 16 miliarde de dolari în 36 de ani. Foto: Profimedia
În Europa, din cauza numărului tot mai mare de broaște taur americane, au fost necesare programe de management costisitoare. Pentru a preveni răspândirea acestei broaște – care poate crește până la 30 cm în lungime și poate cântări chiar și o jumătate de kilogram, autoritățile au fost nevoite să instaleze garduri anti-broaște în jurul locurilor cunoscute de reproducere.
Doar împrejmuirea a cinci iazuri i-a costat pe oficialii germani 270.000 de euro, potrivit unui studiu UE. Se spune că broasca taur mănâncă aproape orice, inclusiv alte broaște din aceeași specie.
O altă specie, broasca coqui, este acuzată că provoacă daune economice într-un mod diferit: cântecul de împerechere extrem de puternic ar fi dus la scăderea valorii proprietăților din zonele în care au sălășluit.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 143 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.