Viaduct abia inaugurat, deja fisurat

Data publicării:
fisura asfalt

Problemele celor 22 de kilometri dintre Cunţa şi Sălişte, parte a autostrăzii Orăştie-Sibiu, nu se opresc la crăpăturile apărute în asfalt. Un raport întocmit de constructor arată că fisuri au apărut inclusiv la viaductul de la Aciliu, dat în folosinţă acum nici două luni și care ne-a costat 44 de milioane de euro.

Vrem să vă atragem atenţia asupra faptului că o parte a lucrărilor efectuate de către firma dvs. nu corespund cerinţelor contractuale". Aşa sună reproşul făcut de italienii de la Impregilo firmei pe care au subcontractat-o pentru a realiza viaductul. Şi urmează o enumerare a neregulilor găsite la inspecţie pe şantier: urme de apă şi umflături ale asfaltului, bolţuri de fixare slăbite, fisuri pe piloni. Fotografiile făcute de ingineri vorbesc de la sine.

Fisurile sunt superficiale, nu afectează siguranţa traficului, şi, deci, nici rezistenţa structurii, spun şefii de la Drumuri, care dau asigurări că viaductul a fost testat înainte de a permite şoferilor să circule pe el.

Iar problemele nu se opresc aici. O firmă care a controlat calitatea lucrărilor atrăgea atenţia, la un moment dat, într-un raport, că sunt peste 200 de nereguli în executarea lucrărilor pe autostrada Orăştie-Sibiu. Printre ele, calitatea îndoielnică a materialelor de construcţie, infiltrările de apă în corpul autostrăzii şi turnarea asfaltului când venise deja frigul. Previzibil, pe unele porţiuni, şoseaua a crăpat. La nici două luni de la inaugurare, o porțiune a trebuit să fie închisă pentru astuparea fisurilor.

Lucrarea nu este recepţionată, tot ce înseamnă cheltuieli sunt pe buzunarul lui, să spunem”, a precizat Doru Călinescu, director de calitate în cadrul CNADNR.

Acum şefii de la Drumuri spun că monitorizează autostrada din opt în opt ore.

Nereguli la viaduct

„Vrem să vă atragem atenţia asupra faptului că o parte a lucrărilor efectuate de către firma dvs. nu corespund cerinţelor contractuale:

- Există urme de apă şi umflături ale asfaltului, în special pe banda din stânga (...) din cauza aderenţei reduse a straturilor de asfalt cu membrana de izolare.

- unele dintre bolţurile de fixare ale grinzilor sunt slăbite (unele sunt slăbite de tot şi niturile lipsesc, altele slăbite parţial)

- există fisuri pe diferiţi piloni sub grinzile de reazem

- grinzile din beton au numeroase crăpături şi rosturile de turnare au fost lăsate deschise”

(sursa: scrisoarea constructorului Salini Impregilo către firma Collini)

Viaductul este crăpat, dar sigur

„Natura fisurilor nu influenţează siguranţa traficului. Microfisurile sunt create de efecte locale termice şi nu au nicio influenţă asupra caracteristicilor de rezistenţă ale structurii” (CNADNR).

Citiți și: 

Reparații imediat după inaugurare. De ce a fost nevoie de restricționarea circulației pe autostrada Orăștie-Sibiu

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Amendă de 4.000 de lei pentru românii care au instalații pe gaz în apartament și fac această greșeală. Legea...
Digi FM
Monica Bîrlădeanu, dezvăluiri neașteptate la câteva săptămâni de la nunta cu Valeriu Gheorghiță. Unde...
Pro FM
CRBL urmează să-și facă prima intervenție estetică. Artistul a explicat tot: „Odată cu trecerea timpului, se...
Film Now
David Hasselhoff, după moartea colegului său din „Baywatch”: „A fost un luptător, mi-a salvat viața de cel...
Adevarul
Secretele unei călătorii memorabile în Japonia, pe cont propriu: costuri și experiențe. „Am avut un șoc...
Newsweek
Cum pot primi pensie mai mare pensionarii care au lucrat în grupele de muncă? De când?
Digi FM
O influenceriță din Italia a murit într-un accident bizar: un pește spadă i-a străpuns pieptul în timp ce era...
Digi World
Sunt sucurile cu îndulcitori o alternativă mai bună decât cele cu zahăr? Un medic gastroenterolog explică de...
Digi Animal World
Momentul când un tigru atacă un porc mistreț în India, surprins de un fotograf. Imaginile sunt greu de urmărit
Film Now
Denzel Washington, motivul pentru care a acceptat să joace în Gladiatorul II: "E Ridley, e Gladiatorul. E un...
UTV
Naomi Hedman, fosta logodnica a lui Florin Ristei, s-a intors in Romania si are un nou iubit