Problemele celor 22 de kilometri dintre Cunţa şi Sălişte, parte a autostrăzii Orăştie-Sibiu, nu se opresc la crăpăturile apărute în asfalt. Un raport întocmit de constructor arată că fisuri au apărut inclusiv la viaductul de la Aciliu, dat în folosinţă acum nici două luni și care ne-a costat 44 de milioane de euro.
„Vrem să vă atragem atenţia asupra faptului că o parte a lucrărilor efectuate de către firma dvs. nu corespund cerinţelor contractuale". Aşa sună reproşul făcut de italienii de la Impregilo firmei pe care au subcontractat-o pentru a realiza viaductul. Şi urmează o enumerare a neregulilor găsite la inspecţie pe şantier: urme de apă şi umflături ale asfaltului, bolţuri de fixare slăbite, fisuri pe piloni. Fotografiile făcute de ingineri vorbesc de la sine.
Fisurile sunt superficiale, nu afectează siguranţa traficului, şi, deci, nici rezistenţa structurii, spun şefii de la Drumuri, care dau asigurări că viaductul a fost testat înainte de a permite şoferilor să circule pe el.
Iar problemele nu se opresc aici. O firmă care a controlat calitatea lucrărilor atrăgea atenţia, la un moment dat, într-un raport, că sunt peste 200 de nereguli în executarea lucrărilor pe autostrada Orăştie-Sibiu. Printre ele, calitatea îndoielnică a materialelor de construcţie, infiltrările de apă în corpul autostrăzii şi turnarea asfaltului când venise deja frigul. Previzibil, pe unele porţiuni, şoseaua a crăpat. La nici două luni de la inaugurare, o porțiune a trebuit să fie închisă pentru astuparea fisurilor.
„Lucrarea nu este recepţionată, tot ce înseamnă cheltuieli sunt pe buzunarul lui, să spunem”, a precizat Doru Călinescu, director de calitate în cadrul CNADNR.
Acum şefii de la Drumuri spun că monitorizează autostrada din opt în opt ore.
Nereguli la viaduct
„Vrem să vă atragem atenţia asupra faptului că o parte a lucrărilor efectuate de către firma dvs. nu corespund cerinţelor contractuale:
- Există urme de apă şi umflături ale asfaltului, în special pe banda din stânga (...) din cauza aderenţei reduse a straturilor de asfalt cu membrana de izolare.
- unele dintre bolţurile de fixare ale grinzilor sunt slăbite (unele sunt slăbite de tot şi niturile lipsesc, altele slăbite parţial)
- există fisuri pe diferiţi piloni sub grinzile de reazem
- grinzile din beton au numeroase crăpături şi rosturile de turnare au fost lăsate deschise”
(sursa: scrisoarea constructorului Salini Impregilo către firma Collini)
Viaductul este crăpat, dar sigur
„Natura fisurilor nu influenţează siguranţa traficului. Microfisurile sunt create de efecte locale termice şi nu au nicio influenţă asupra caracteristicilor de rezistenţă ale structurii” (CNADNR).
Citiți și: