Nu mai încape nici o urmă de îndoială că tot judeţul Sibiu este foarte bine cotat în turism, mai ales dacă luăm în calcul investiţiile care au fost făcute în zonă în ultimii ani.
În 2007, an în care Sibiul a fost Capitală Culturală a Europei, hotelurile şi pensiunile din tot judeţul au încasat peste 200 de milioane de euro, bani cheltuiţi de turişti pe cazare şi mese.
De atunci, lucrurile au evoluat în bine şi asta pentru că aproape toţi proprietarii de unităţi turistice au ţinut în loc aceleaşi preţuri de cazare ca în 2007. Numărul turiştilor a crescut astfel de la an la an, iar în 2012 s-a apropiat de un milion.
Transfăgărăşanul, apreciat la nivel internațional. Transalpina, legătura între cinci județe
De departe cea mai frumoasă şosea a ţării e Transfăgărăşanul. Şoseaua construită pe timpul comunismului a primit această apreciere din partea mai multor publicaţii auto din toată lumea.
Inclusiv regizorii de la Hollywood au turnat aici pelicule care s-au bucurat de un real succes la nivel internaţional. În urmă cu trei ani, celebrul actor Nicholas Cage s-a plimbat cu motocicleta pe serpentinele asfaltate ale munţilor Făgăraş.
La mai bine de o sută de kilometri vine tare din urmă în topul preferinţelor şoferilor şoseaua Transalpina, care leagă cinci judeţe din centrul ţării pe crestele munţilor Parâng.
Viaductul de la Aciliu, cel mai înalt construit vreodată în România
Tot la capitolul infrastructură spectaculoasă se înscrie şi viaductul de la Aciliu.
Specialiștii spun că va fi cea mai spectaculoasă construcție din Europa de Est. Viaductul va avea 7.800 de tone de fier, iar un stâlp de susținere are înălțimea unui bloc de 30 de etaje. Autostrada va avea două benzi pe sens și o lățime de aproximativ 14 metri.
Votează-ți județul și comentează pe forum în secțiunea specială „Raport de țară”
Lucrările la tronsonul de autostradă Orăştie-Sibiu au început anul trecut. Constructorii au turnat deja primul strat de asfalt şi au ridicat toate grinzile viaductului de la Aciliu, cel mai înalt construit vreodată în România. Autostrada face parte din coridorul Nădlac-Sibiu şi va măsura 82 kilometri.
Va avea patru benzi, două noduri rutiere, trei viaducte, dar şi primul tunel de autostradă din ţară.
Tânărul inginer Sorin Scarlat conduce echipa de proiectanţi şi muncitori care vor construi tunelul.
Pe şantier muncitorii lucrează la foc automat pentru ca autostrada să fie inaugurată la jumătatea acestui an. La terminarea lucrărilor, şoseaua ar trebui să lege Bucureştiul de Nădlac.
„Suntem undeva la 60% stadiu fizic. Sperăm din tot sufletul și cu ajutorul beneficiarului să putem finaliza anul acesta cel puțin lotul 4, pe care eu îl reprezint”, a declarat inginerul Sorin Scarlat, managerul proiectului.
Întreaga investiţie a autostrăzii care pleacă din judeţul Sibiu este peste 600 milioane euro, iar trei sferturi din sumă a fost acoperită cu fonduri europene. La câţiva paşi de autostrada Orăştie - Sibiu, în 2010 a fost inaugurată şoseaua de centură a Sibiului construită în regim de autostradă.
Cenutra are peste 20 de kilometri, iar investiţia a ajuns la aproximativ 100 de milioane de euro.
Aeroportul Internaţional de la Sibiu
Un alt rol deosebit de important în dezvoltarea infrastructurii şi a transporturilor din judeţul Sibiu îl are şi Aeroportul Internaţional. Peste 250 de milioane de lei au fost investiţiîn reamenajarea terminalelor şi a pistelor de aterizare.
„Ne-am gândit de mult timp la rolul pe care îl are Aeroportul în regionalizare şi aş spune că este un pol de atracţie pentru capitala care va fi a regiunii Centru, atracţie economică, culturală. Practic este poarta de intrare în regiune pentru toate relaţiile internaţionale de medie şi mare distanță”, a afirmat Augustin Sava, director general al Aeroportului Internaţional Sibiu.
31,6 milioane lei pentru reabilitarea drumurilor
În bugetul prevăzut pentru investiţii în transporturi pentru acest an Consiliul Judeţean Sibiu a prevăzut suma 31,6 milioane lei pentru reabilitarea a 102 kilometri de drumuri judeţene şi 86 kilometri de drumuri comunale.
De altfel, an de an la împărţirea bugetului, transporturile au prioritate în judeţul Sibiu. Regionalizarea ar genera bugete cumulate în funcţie de cum va arăta viitoarea configuraţie a hărţii României. Prin urmare, rata absorbţiei de fonduri europene va creşte, la fel ca şi investiţiile în infrastructura drumurilor.