La capitolul infrastructură rutieră, mai sunt multe de făcut. „Dacă vorbim de lipsuri, mai sunt drumuri care necesită reabilitare, e un necesar de drumuri noi, judeţene, comunale, cât şi interjudeţene. Pot să vă spun că judeţul Constanţa e pe primul loc în România la accesarea fondurilor europene”, spune Nicuşor Constantinescu, preşedintele Consiliului Judeţean Constanţa.
„Din punct de vedere al infrastructurii, al drumurilor, al alimentărilor cu apă, CJ Constanţa, prin operatorul regional RAJA a accesat 300 de milioane de euro, cea mai mare sumă accesată de vreo entitate judeţeană din România. Vom accesa şi pe 2014-2020, pe apă am spus, pe tot ce înseamnă infrastructură de gaz, pe tot ce înseamnă dezvoltarea curentului electric în zonele unde lipseşte, dezvoltarea drumurilor comunale, judeţene, asfaltarea lor”, spune Nicușor Constantinescu.
Autoritățile și-au propus și dezvoltarea de parcuri industriale. „Chiar vrem să facem un mare parc industrial aici la Agigea, pentru că este Canalul Dunăre - Marea Neagră, este Portul Constanţa, există calea ferată, există Autostrada Bucureşti - Constanţa, există podul peste canal”, adaugă preşedintele Consiliului Judeţean Constanţa.
„Sunt nişte proiecte concrete, există acest drum pe care vrem să-l facem cu Tulcea, pe litoralul românesc, vrem să facem de la Vama Veche până la Sulina un tren pe pernă magnetică, care să poată să ducă în 50 de minute turiştii dintr-o parte în alta a litoralului şi a Deltei Dunării, vrem de asemenea să facem podul acela peste Măcin, să legăm Dobrogea de Moldova”, afirmă Nicușor Constantinescu.
El se pronunță în favoarea descentralizării: „E normal să fie mai multe judeţe într-o regiune. Au interese interjudeţene comune; drumuri judeţene, iar noi de exemplu, cu Tulcea, vrem să facem un pod la Măcin, să ne legăm de Moldova. Toate aceste aspecte nu se pot realiza centralizate de la Bucureşti. Dacă avem un interes comun, mai multe judeţe, împreună putem să dezvoltăm aceste lucruri, să nu mai aşteptăm decizia vreunui ministru”.
Primarul Constanței, Radu Mazăre, are și el obiective clare. „Sper să reuşim să devenim acţionarii majoritari în port, ca să administrăm şi portul, aşa cum am administrat şi staţiunea Mamaia, cu succes, pentru că la ora actuală, Mamaia în România reprezintă o poveste de succes, dintre puţinele care sunt în 20 de ani”, spune Radu Mazăre.