România nu are autostrăzi pentru că politicienii nu au înţeles, de-a lungul timpului, că drumurile nu fac parte din infrastructura turistică, ci ţin de dezvoltarea economică. Este explicaţia dată de ministrul Transporturilor, Ioan Rus, la finalul campaniei Digi 24 „România cu încetinitorul”.
Şeful de la Transporturi susţine că drumul care leagă Sibiu de Piteşti rămâne o prioritate pentru autorităţi, iar Autostrada Transilvania ar urma să fie gata în 2017. El îşi pune speranţele în încasările din supraacciză pentru a deschide şantiere.
„Astea trebuie gândite în liniște, raportat permanent la ce bani avem la dispoziție, altfel sunt vise erotice, care nu ni se întâmplă”, a atras atențian Ioan Rus. „Am susținut și acciza la motorină, care îmi dă o speranță: dacă tot poporul care avem autovehicule plătim ceva în plus, măcar se adună niște bănuți cu care ai o speranță că vom putea avea odată autostradă. Dacă nu plătim, nici speranța aia nu o avem”, a spus Ioan Rus.
Rămâne însă o enigmă: când vom putea merge la munte pe şoseaua de mare viteză. Constructorii autostrăzii Comarnic-Braşov n-au făcut încă rost de bani pentru a începe lucrările, aşa că drumul nu va fi gata în 2017.
„În prezent sunt în negocieri aproape finalizate cu băncile comerciale. Pe de altă parte, noi ne-am adresat Eurostatului, ca să vedem în ce măsură contractul va fi trecut în interiorul sau în afara deficitului bugetar. Sunt aceste două axe care ne împiedică, întârzie oarecum semnarea contractului”, a explicat la Digi24 Narcis Neaga, directorul general al CNADNR.
Din 2004 se luptă guvernele să înceapă lucrările la Autostrada Comarnic-Braşov, prima cu taxă, in România. Pentru că trebuie să taie munţii, cei 60 de kilometri de drum ar urma să coste circa 1,8 miliarde de euro.