Fabrica de lângă Braşov produce elemente de interior pentru industria automobilelor de lux.
Marius Suranyi, director fabrică: „Clienţii noştri sunt clienţii premium, precum BMW, Mercedes, Maserati sau Audi, în general, clienţii care produc piese de un alt rafinament în ceea ce priveşte interiorul.”
În fabrica din Codlea lucrează în prezent 1.500 de angajaţi. Doar în acest an numărul locurilor de muncă a crescut cu peste 300. Asta şi pentru că reprezentanţii companiei au apelat la o metodă de recrutare mai puţin obişnuită.
Marius Suranyi, director fabrică: „Am recrutat tradiţional, însă am avut şi nişte elemente noi cum ar fi împărţirea de flyere direct în poştă sau în mâna angajaţilor, am mers către zonele limitrofe Braşovului, către Făgăraş, unde am găsit suficientă forţă de muncă dornică şi aptă să muncească la noi.”
În plus, multinaţionala a contribuit la fondarea Şcolii Profesionale Germane Kronstadt, astfel că, anual, aproape 50 de absolvenţi sunt angajaţi în companie, după ce trec printr-o perioadă de practică.
„Am fost înscrisă la Şcoala Profesională Germană Kronstadt acum doi ani, am terminat în vară şi mi s-a oferit un loc de muncă şi am zis să nu refuz”, spune unul dintre muncitori.
50 de milioane de euro a investit grupul german în ultima fabrică inaugurată anul acesta la Braşov. Este a noua a unitate de producţie din ţară, are două hale, cu o suprafaţă totală de aproximativ 25.000 metri pătraţi.
Marius Suranyi, director fabrică: „Există planuri de dezvoltare, există planuri de continuare, avem terenul necesar în continuarea acestei fabrici, urmează ca în Germania la cartierul general să se ia deciziile de continuare de creştere a activităţii în această locaţie.”
„Este o companie foarte serioasă şi mi-a plăcut de când am venit aici”, spune un muncitor.
„E un lucru foarte bun, se dezvoltă şi am un loc de muncă asigurat tot timpul. (Rep: Unde vă vedeţi peste 4 ani?) Poate mai bine în societate aici, mai avansat”, spune un alt muncitor.
Draxlmaier are în România aproximativ 15.000 de angajaţi la Piteşti, Satu Mare, Timişoara, Hunedoara şi Braşov.
Când spui industrie românească, spui nevitabil si ruină, risipă si privatizări ratate. Marile combinate petrochimice, oţelării sau uzinele constructoare de maşini, mândria comuniştilor înainte de 1989, au rămas acum amintiri. Industria din Romania însă s-a recalificat şi s-a adaptat. Şi-a concentrat activitatea în jurul invenţiei secolului XX - automobilul. Piesele construite acum în sute de fabrici din întreaga ţară ajung pe liniile de asamblare ale marilor producători de autoturisme din întreaga lume. Fie ele maşini de serie, fie chiar modele de lux. Şi nu e deloc puţin. În jur de 200.000 de oameni produc 20% din exporturile României. Despre o industrie care merge ca pe roate, vorbim începând de astăzi la Digi24 în campania Fabricat în România.