1947 - COROANĂ VERSUS COMUNISM
Gheorghe Gheorghiu-Dej și Petru Groza s-au întâlnit cu Regele Mihai la Palatul Elisabeta. L-au amenințat pe rege că ucid 1.000 de studenți dacă nu acceptă să abdice.
Regele Mihai și Regina-Mamă Elena au încercat să sune după ajutor, dar palatul era înconjurat de soldați loiali comuniștilor și URSS. Nu aveau nicio cale de scăpare.
Ca să salveze tinerii aflați în închisorile comuniste și să nu înceapă un război civil în țară, Regele Mihai a acceptat să abdice. Dar din exil, a denunțat actul drept ilegal.
2006 - SFÂRȘITUL DICTATORULUI
Condamnarea la moarte a lui Saddam Hussein a fost pusă în aplicare. Dictatorul irakian a fost executat la Camp Justice, o bază militară irakiano-americană din Bagdad.
Ultimele cuvinte ale lui Saddam Hussein au fost un crez islamic. Cineva a filmat cu telefonul execuția, deși nu avea voie. Clipul s-a răspândit rapid în jurul lumii, la TV și online.
A doua zi, Saddam Hussein a fost îngropat în Tikrit, orașul său natal. George Bush Jr. a spus după câteva zile că și-ar fi dorit ca dictatorul irakian să aibă o execuție mai demnă.
1916 - MOARTEA LUI RASPUTIN
Acum 107 ani, Grigori Rasputin, călugăr, mistic și sfetnic al împărătesei Rusiei, a fost ucis de un grup de ofițeri deranjați de influența lui asupra familiei imperiale.
Prințul Felix Iusupov l-a invitat pe Rasputin la palatul său din Sankt Petersburg, sub pretextul unei petreceri. Acolo erau și ceilalți ofițeri și nobili care îl urau pe Rasputin.
Rasputin a mâncat multe prăjituri otrăvite, dar nu a pățit nimic. După ce a văzut aceste lucruri, prințul Iusupov, din disperare, a luat un pistol și l-a împușcat pe călugăr.
MARCĂ DISPĂRUTĂ
Regimul Ceaușescu și Citroën semnează un parteneriat pentru construirea unei fabrici de mașini în România. Apare și o nouă firmă: Oltcit, de la Oltenia și Citroën.
Francezii primeau subvenții generoase pentru fabrica de la Craiova. Uzina era modernă, dar modelul ales pentru producție era deja depășit când a început asamblarea.
Mașina s-a vândut ca Oltcit Club în România și ca Citroën Axel în Franța și vestul Europei. Nu a fost un succes. Citroën s-a retras în 1991. Producția a mai durat 5 ani.