CEDAREA PERLEI ORIENTULUI
La ora 00:00, pe 1 iulie 1997, Hong Kong iesea de sub 156 de ani de administrație britanică și devenea o parte a Chinei. Prințul Charles și-a reprezentat țara la ceremonie.
Steagurile britanice și ale coloniei Hong Kong au fost coborâte de catarg pentru totdeauna. Apoi au fost ridicate drapelele roșii ale Chinei și regiunii speciale Hong Kong.
Cedarea Hong Kong a fost controversată atunci și este mai controversată acum. Promisiunea Chinei că orașul își poate păstra drepturile 50 de ani a fost încălcată deja.
MESAJUL SALVATOR
Codul Morse SOS a devenit oficial semnalul de urgență pentru nave aflate în pericol și care aveau nevoie de ajutor. Ideea codului SOS a venit din Germania.
Reglementarea nu specifica litere, ci doar "trei puncte, trei linii, trei puncte". În codul Morse standard, asta se citește SOS. Dar în cel american de atunci, era S5S.
Prima navă care a folosit SOS a fost pachetorul Slavonia, care a naufragiat lângă Azore în 1909. De asemenea, și Titanic a transmis codul SOS când se scufunda.
MAREA BUCLĂ
Acum exact 110 ani, 60 de cicliști au plecat de la Paris pentru prima ediție a turului ciclist al Franței. A fost o cursă de 2.428 km, sponsorizată de un ziar de sport.
Traseul forma o buclă în centrul Franței. Cicliștii au trecut pe coasta Atlanticului, au ajuns la Mediterana apoi au revenit la Paris. Timpul câștigător a fost 94h și 33 min.
Tricoul galben de câștigător, simbolul al Turului Franței și unul dintre cele mai râvnite premii din ciclism, a apărut în 1919. Recordul de victorii - 5 - este al lui Eddy Merckx.
1908 / SEMNALUL SALVATOR
Codul Morse "SOS" (· · · - - - · · ·) era adoptat ca semn internațional de urgență, folosit sub forma unui cod de primejdie, care semnaliza pericolul.
În timp, mulți au asociat "SOS" cu fraze precum "Save our souls / Salvați-ne sufletele" sau "Save our ship / Salvați nava noastră".
În realitate, în codul Morse, trei puncte formează litera S, iar trei linii dau litera O, o metodă simplă prin care cineva aflat în pericol să rețină și să comunice cu salvatorii.
1903 / TURUL FRANŢEI
60 de bicicliști francezi, dar și străini, se strângeau în Paris pentru a concura în cea mai mare cursă de ciclism din lume. Era prima ediție a Turului Franței.
Cursele, împărțite în 6 etape, legau 5 orașe din toată Franța. Competiția începea și se termina în Paris. În prima ediție, cicliștii aveau de străbătut 2.428 de km.
Cel mai scurt Tur al Franței a avut loc în 1904, pe o distanță de 2.420 km, iar cel mai lung în 1926, cu o lungime de 5.745 km. În prezent, cursa are 3.600 de km.
Editor : B.C.