UE respinge oferta Beijingului privind pragul minim de vânzare pentru mașinile electrice importate. China vrea să evite taxele vamale
Oficialii europeni nu au dat curs propunerii înaintate de Guvernul chinez, potrivit căreia, automobilele electrice produse în China să fie vândute la un preţ minim de 30.000 de euro. Beijingul a sperat că oferta este suficient de tentantă pentru a evita aplicarea tarifelor vamale suplimentare.
Comisia Europeană a informat că a respins ofertele de preţ minim venite de la mai mulţi producători de automobile electrice (EV) din China. Decizia nu a fost motivată doar de preţul perceput de constructorii chinezi, dar şi de subvenţiile de care beneficiază acești producători.
Grupuri precum SAIC şi BYD îşi vând în prezent modelele electrice în Europa la un preţ de puţin peste 30.000 de euro, deşi pe piaţa din China le vând la un preţ mult mai mic, o dovadă a flexibilităţii lor dar şi a importanţei pieţei europene.
Oficialii chinezi încearcă să găsească o soluție echitabilă pentru că se apropie termenul limită până la care părţile trebuie să ajungă la un acord. Săptămâna trecută, Comisia Europeană a anunţat că va impune tarife suplimentare de până la 45% pentru automobilele electrice produse în China, începând de la 31 octombrie, pe o perioadă de cinci ani, dacă cele două părţi nu vor semna un acord între timp.
Comisia Europeană a anunţat că este dispusă să ia în discuţie alte oferte de preţ, pe măsură ce negocierile continuă. O soluţie ar putea fi un preţ minim calculat pentru fiecare producător auto şi fiecare model de automobil, în funcţie de mărime şi autonomie, relatează Reuters.