Transportul feroviar de pasageri dintre Franța și Germania se va realiza mult mai ușor. Autoritățile introduc în circulație noi trenuri

Redacția Digi Economic Data publicării: Data actualizării:
tren germania franta
sursa: profimediaimages.ro/

Să treci graniţa fără să schimbi trenul sau mecanicul de locomotivă: prima ramă transfrontalieră Régiolis Franţa-Germania a fost prezentată marţi, fiind destinată pentru a fluidiza circulaţia între cele două ţări, transmite Agerpres.

Cu un cost de 388 milioane de euro, acest proiect prevede introducerea în circulaţie a 30 de noi rame care vor circula pe şapte linii, făcând legătura între regiunea Grand Est, din Franţa, şi Germania.

Proiectul este finanţat de regiunea Grand Est, cu participarea landurilor germane Baden-Wurttemberg, Saarland şi Renania de Nord-Westfalia, cu până la 20 de milioane de euro.

Primele patru rame vor circula, începând din luna octombrie, pe reţeaua franceză şi, din vara lui 2025, pe partea germană, după obţinerea autorizaţiilor necesare.

„Utilizatorii nu ştiu asta, însă normele de securitate diferă de la o ţară la alta. Aceste rame vor permite trecerea frontierei fără a fi schimbat conducătorul sau trenul. În fiecare zi sunt germani care vin să muncească în Franţa şi, reciproc, francezi care merg să muncească în Germania. Şi dacă vrem să evităm ca fiecare să utilizeze automobilul, trebuie să avem capacitatea de a oferi un transport modern, performant care să poată depăşi constrângerile tehnice care au legătură cu normele de securitate diferite de la o ţară la alta", a explicat preşedintele regiunii Grand Est, Franck Leroy, într-o conferinţă de presă.

Fiecare ramă dispune de 200 de locuri, dintre care 16 la clasa întâi, şi poate transporta 18 biciclete. Trenurile pot rula cu o viteză de 160 km/h.

Aceste rame vor circula pe liniile care fac legătura între Metz şi Tręves, Strasbourg şi Karlsruhe sau Mulhouse şi Mullheim.

O procedură comună de depunere de oferte este prevăzută a fi organizată pentru alegerea unui sau mai multor operatori. Ulterior, vor fi pregătiţi mecanici de locomotivă care vor putea să circule la fel de bine pe liniile germane şi franceze.