Lucrările pentru consolidarea planșeului din Piața Unirii nu pot demara fără autorizație. Primar: Avizele nu sunt un moft
Primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, refuză să inițieze orice plan de reabilitare a planșeului din Piața Unirii din cauza lipsei documentației depuse de Primăria Sectorului 4 în acest sens.
Avizele cerute de municipalitate pentru a elibera autorizaţia privind lucrările la Planşeul Unirii nu sunt „un moft", susține primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan, care afirmă că în lipsa acestora se pot înregistra probleme de natură practică.
„Eu am spus că este oportun ca acel planşeu să fie înlocuit, numai că pentru ca planşeul să fie înlocuit legea spune că autorizaţia o dă primarul general şi legea îl obligă pe primarul general să dea o autorizaţie când are avize. Avizele nu sunt aşa, un moft, că vrem noi să bifăm ceva.
Dacă nu ai avizele corespunzătoare, poţi să ai mari probleme în practică, pentru că acolo lucrarea asta se învecinează cu metroul, trece peste caseta de colectare a apelor uzate şi trebuie ca fiecare dintre oamenii ăştia să spună care sunt condiţiile în care noi să dăm autorizaţie.
Voi elibera autorizaţia de construire după ce Primăria Sectorului 4 va depune toate avizele solicitate, întocmai cum prevede legea. Din toate expertizele tehnice analizate rezultă clar nevoia de consolidare a planşeului, însă niciunul dintre documente nu justifică eliberarea în regim de urgenţă a autorizaţiei", explică Nicuşor Dan.
Primăria Sectorului 4 ține să îl contrazică pe edilul general în această privință. Potrivit administrației locale de sector, specialiștii care au expertizat Planşeul Unirii consideră că, în lipsa unor lucrări de intervenţie executate în regim de urgenţă, anumite zone ale plăcii de beton se vor prăbuși și inevitabil, există riscul iminent de producere a unei catastrofe de mari proporții.
„Situaţia se poate înrăutăţi şi mai mult, având în vedere infiltraţiile ce şi-au făcut loc printre elementele constructive degradate ale planşeului, dacă nu vor fi stopate, ar putea afecta inclusiv fundaţiile clădirilor din zona adiacentă”, transmit specialiștii.
Conform expertizei tehnice, starea actuală a structurii reprezintă un pericol pentru circulaţia rutieră şi pietonală.