Criza prețului mărfurilor e pe terminate: Maersk a decis să intre prin Marea Roșie

Redacția Digi Economic Data publicării:
Securitate militara in ransport maritim
Navele comerciale sunt apărate militar. Sursa: profimediaimages.ro

Gigantul danez de transport maritim Maersk a declarat că se pregătește să reia operațiunile de transport prin Marea Roșie, după ce transportatorii au evitat să mai intre prin strâmtoarea Bab el Mandeb, sau "Poarta lacrimilor", cum o numesc arabii, din cauza atacurilor asupra vapoarelor venite de la rebelii din Yemen.

Această decizie vine în urma desfășurării unei operațiuni militare internaționale menite să prevină atacurile asupra navelor comerciale de către rebelii Houthi din Yemen, scrie BBC.

Mai multe companii de transport maritim au suspendat expedierile prin Marea Roșie în urma acestor atacuri, cu efecte directe asupra prețurilor mărfurilor din Asia, care ar fi trebuit să fie ocolite pe la Capul Bunei Speranțe.  Ruta alternativă, adaugă aproximativ 3,500 de mile nautice la călătorie. Aceasta a condus la temeri cu privire la perturbarea aprovizionării cu bunuri transportate prin Canalul Suez și la o creștere a prețurilor pentru a acoperi costurile mai mari de transport.

Compania germană de transport Hapag-Lloyd a declarat că va decide mâine dacă va relua utilizarea acestei rute.

Marea Roșie este una dintre cele mai importante rute din lume pentru transportul de petrol și gaze naturale lichefiate, precum și pentru bunuri de consum. Este delimitată de Strâmtoarea Bab al-Mandeb în sud, în apropierea coastei Yemenului, și Canalul Suez în nord.

Houthi au declarat că susțin Hamas în războiul acestuia cu israelienii, iar rebelii din Yemen au spus că vizează navele pe care cred că se îndreaptă spre Israel. Unele nave au fost atacate de drone și rachete.