CFR anunță demararea lucrărilor de modernizare pe ruta Craiova-Drobeta Turnu Severin-Caransebeş
Compania Naţională de Căi Ferate "CFR" SA a lansat licitaţiile pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie a lucrărilor de modernizare a infrastructurii feroviare pe loturile 4 şi 5 de pe tronsonul Craiova-Drobeta Turnu Severin-Caransebeş, valoarea totală estimată a contractului fiind de 4,87 miliarde lei, fără TVA.
„Compania Naţională de Căi Ferate "CFR" SA vă informează că azi, 14 octombrie 2024, la ora 15:00, a deschis ofertele depuse pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie lucrări de modernizare a infrastructurii feroviare pe Lotul 4 Cap X Drobeta Turnu Severin - Cap X Băile Herculane şi Lotul 5 Cap X Băile Herculane - Cap X PO Nou Poarta, aferente obiectivului major de investiţii Modernizarea tronsonului Craiova - Drobeta Turnu Severin - Caransebeş.
Achiziţia publică pentru Loturile 4 şi 5 prevede proiectarea şi execuţia lucrărilor de modernizare pe un traseu de circa 74,25 km, astfel: Lotul 4: Drobeta Turnu Severin - Băile Herculane, km 362+632 - km 404+250 (41,618 km). Valoarea financiară estimată: între 2.440.603.512,56 lei, fără TVA şi 2.905.812.389,77 lei, fără TVA. Lotul 5: Băile Herculane - Po Poarta, km 404+250 - km 436+887 (32,637 km). Valoarea financiară estimată: între 2.433.707.400,51 lei, fără TVA şi 2.897.676.449,08 lei, fără TVA", se menţionează într-un comunicat al CFR.
Conform sursei citate, în cadrul procedurii au depus oferte pentru lotul 4 agenţii economici:
- Asociere - Ozaltin Insaat Ticaret Ve Sanayi A.S. (Leader), Yapi Merkezi Insaat ve Sanayi A.Ş., Infravis SRL;
- Asociere - IC Ictaş Inşaat Sanayi Ve Ticaret A.Ş. (Leader), Rotary Construcţii Mentenanţă.
Pentru lotul 5 au fost depuse oferte de operatorii economici:
- Ofertant unic - Porr Construct;
- Asociere - IC Ictaş Inşaat Sanayi Ve Ticaret A.Ş. (Leader), Rotary Construcţii Mentenanţă;
- Asociere - FCC Construccion S.A. (Leader), Gulermak Spolka Z Ograniczona, Odpowiedzialnoscia.
Principalele obiective incluse în modernizarea infrastructurii feroviare pe cele două loturi sunt:
- îmbunătăţirea infrastructurii pentru creşterea vitezei de circulaţie la valori cuprinse între viteza de 100 km/h şi cea de 120 km/h;
- modernizarea instalaţiilor de electrificare pe toată lungimea (25 kV, 50 Hz);
- mărirea capacităţii de tranzit;
- lucrări civile în staţii;
- modernizare poduri, podeţe;
- ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare;
- montarea de panouri fonoabsorbante şi/sau soluţii alternative de reducere a nivelului de zgomot;
- modernizare 8 tuneluri;
- 1 tunel nou cu cale ferată dublă Poarta 1 (1.279 m), instalaţii de centralizare electronica/electrodinamică noi sau reabilitate, după caz, în staţii şi linie curentă şi introducerea sistemului de siguranţă ERTMS nivel 2.
Valoarea financiară totală estimată a contractului este de 4,87 miliarde lei fără TVA, sursa de finanţare fiind asigurată din Fonduri Externe Nerambursabile, aferente Programului Transporturi (PT) 2021 - 2027. Durata de implementare este de 72 luni, din care 12 luni pentru proiectare şi 60 de luni pentru execuţie pe Lotul 4, respectiv 60 de luni, din care 12 luni pentru proiectare şi 48 de luni pentru execuţie pe Lotul 5.