Cadastru gratuit: lucrările sunt realizate de primării. ANCPI alocă peste 370 de milioane de lei

Alexandru Gologan Data publicării: Data actualizării:
pnccf
Sursa foto: captură ecran / ancpi.ro

Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI) a alocat 370.480.000 de lei pentru cea de-a douăsprezecea etapă de finanțare a lucrărilor de înregistrare sistematică a proprietăților pe sectoare cadastrale.

Până în prezent, 1.866 de primării din cele 2.353 eligibile și-au exprimat intenția de a începe sau de a continua lucrările de cadastru pe sectoare cadastrale. Acestea pot încheia contracte de finanțare cu oficiile de cadastru și publicitate imobiliară (OCPI). Termenul este de 60 de zile de la primirea înştiinţărilor transmise de OCPI-uri, iar durata contractelor de finanțare este de 28 de luni. După semnarea contractelor de finanțare, primăriile au la dispoziție alte 60 de zile pentru a încheia contracte de prestări servicii de înregistrare sistematică a imobilelor.

Cele mai mari sume au fost solicitate de județele:

  1. Suceava – 12.640.000 de lei pentru 79 de UAT-uri,
  2. Dolj – 12.140.000 de lei pentru 76 de UAT-uri și
  3. Mureș – 11.780.000 de lei pentru 74 de UAT-uri.

Județele care au solicitat cele mai mici sume pentru realizării cadastrului pe sectoare cadastrale sunt:

  1. Brăila – 1.920.000 de lei pentru 12 UAT-uri,
  2. Tulcea – 3.330.217 lei pentru 23 de UAT-uri 
  3. Ilfov – 3.360.000 de lei pentru 21 de UAT-uri.

ANCPI va deconta între 109,00 lei +TVA/imobil și 473,06 lei +TVA/imobil, în funcție de gradul de dificultate a terenului, zonele de aplicare a Decretului nr. 115/1938 (carte funciară veche) și de gradul de acoperire cu construcții.

În total, s-au înregistrat în sistemul integrat de cadastru și carte funciară, prin PNCCF, peste 7,7 milioane de proprietăți.

Lucrările sunt gratuite pentru cetățeni și se desfășoară în cadrul Programului național de cadastru și carte funciară (PNCCF). PNCCF are drept scop înregistrarea, gratuită pentru cetățeni, a tuturor imobilelor (terenuri și clădiri) din România în sistemul integrat de cadastru și carte funciară. Programul este finanțat din veniturile proprii ale ANCPI, din fonduri europene, dar și din bugetul local al primăriilor.