Sfaturile ANPC pentru Black Friday: verificați dacă magazinul este sigur și dacă reducerea este reală. Autoritatea nu poate interveni

Redacția Digi Economic Data publicării:
ANPC
sursa: shutterstock.com/

Centrul European al Consumatorilor din România (ECC Romania), direcție a Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), oferă câteva recomandări consumatorilor pentru campania de reduceri Black Friday. ANPC menționează că nu poate interveni în cazul problemelor legate de tranzacție, livrare sau calitatea produselor.

„Pentru achizițiile efectuate de pe platforme din afara Uniunii Europene, consumatorii trebuie să fie extrem de precauți, deoarece ANPC nu poate interveni în cazul problemelor legate de tranzacție, livrare sau calitatea produselor. Vă recomandăm să verificați cu atenție reputația comerciantului și condițiile de vânzare, pentru a evita experiențe neplăcute. Protecția consumatorilor, prin reglementările UE, se aplică doar în cazul achizițiilor de la comercianți cu sediul în Uniunea Europeană”, a declarat Sebastian Hotca, președintele interimar ANPC.

ANPC recomandă verificarea magazinului online, a structurii site-ului, datelor de contact și a secțiunii de termeni și condiții. De asemenea, Autoritatea sfătuiește consumatorii să verifice reducerea: „În perioadele de promoție, operatorul economic trebuie să afișeze atât prețul redus, cât și pe cel inițial. Reducerea trebuie să se aplice la cel mai mic preț practicat în ultimele 30 de zile și poate fi exprimat în valoare absolută sau în procent”.

Ce mai spune ANPC

„Nu cedați presiunii: Magazinele online pot încearca să influențeze comportamentul de cumpărare al consumatorului fie prin afișarea unei numărători inverse, fie prin afișarea unor sintagme de tipul ”au mai rămas doar trei articole”.

Alegeți o metodă de plată sigură: Dacă plătiți online, asigurați-vă că aveți o conexiune la internet securizată; Asigurați-vă că adresa site-ului este marcată cu ”https” și simbolul lacătului închis; Nu salvați detaliile dvs. bancare pe telefonul mobil, pe computer sau pe orice platformă de cumpărături; Setați o sumă maximă pentru plățile unice pentru cardul dvs. de credit; Evitați plățile prin transfer bancar”.

Nu în ultimul rând, ANPC amintește consumatorilor de garanția legală și de perioada de 14 zile de retur: „Beneficiați de o garanție legală de conformitate, de minimum 2 ani, pentru toate bunurile noi sau folosite (mobilier, mașină, calculator, electrocasnice etc.) achiziționate de la un vânzător cu sediul în România sau în Uniunea Europeană, dar și pentru produsele digitale, serviciile și conținutul digital. 

Nu uitați! Atunci când faceți cumpărături online, aveți la dispoziție o perioadă de 14 zile pentru a vă răzgândi și a returna produsul, fără a fi necesară invocarea unui motiv.”