Șantiere pe mari bulevarde din București pentru următorii trei ani - zonele afectate
Primăria Municipiului București a scos la licitație publică un contract de 855 de milioane lei pentru reabilitarea infrastructurii rutiere pe traseul a trei linii de tramvai, 40, 55, și 14.
Contractul vizează servicii de proiectare, asistență tehnică din partea proiectantului și lucrări de execuție pentru două loturi.
Primul este “Reabilitare sistem rutier pe Bd. Th. Pallady, Bdul 1 Decembrie 1918, Bdul Basarabia, Calea Călărașilor, Bdul Corneliu Coposu inclusiv Bucla Complex Titan, lungime traseu 18,000 km, cale dublă linie curentă, acces și retragere. Infrastructura de tramvai aferenta liniei 40 are doua terminale (Piața Sfanta Vineri și Complex RATB Titan) și strabate urmatoarele artere: Bd. Corneliu Coposu, Calea Calarasi, Piața Eudoxiu Hurmuzachi, Bd. Basarabia, Bd. 1 Decembrie 1918, Bd. Theodor Pallady”.
Realizarea lucrărilor pe acest lot costă 745 de milioane de lei iar ele se vor întinde pe 33 de luni, de la semnarea ordinului de începere a proiectului.
Al doilea lot este împărțit în trei secțiuni. Prima este “Reabilitare sistem rutier pe Bdul Pache Protopopescu și Str. Traian lungime traseu 1,900 km, cale dublă linie curentă. Infrastructura de tramvai aferentă liniei 55 străbate arterele Bd. Corneliu Coposu, Calea Călărași, Str. Traian, Bd. Pache Protopopescu, Sos. Iancului, Sos. Pantelimon. Zona modernizată a liniei de tramvai este pe Șos. Pantelimon, de la intersecția cu Șos. Iancului la terminalul Granitul și terminalul Sf. Vineri.”
A doua secțiune este “Reabilitare sistem rutier pe Bulevardul Ferdinand I, între Șoseaua Mihai Bravu și Strada Traian B-dul Ferdinand I între Șos. Mihai Bravu și str. Traian este deservit de linia de tramvai 14, lungime traseu 0,690 km cale dublă linie curentă. Starea tehnică precară a liniei de tramvai pe tronsonul propus pentru modernizare are o influență negativă asupra materialului rulant existent, iar în viitor nu permite introducerea tramvaielor moderne, ceea ce ar impiedica dezvoltarea unui sistem de transport public de călători atractiv şi eficient”.
A treia secțiune din Lotul 2 este “Reabilitare sistem rutier pe Strada Dristorului între B-dul Camil Ressu și Strada Baba Novac, lungime traseu 0,220 km cale dublă linie curentă. Pe strada Dristorului linia de tramvai este amplasată în zona carosabilă (pe un singur sens) și realizează legatura între Șos. Mihai Bravu Și B-dul Camil Ressu, asigurând astfel întoarcerea tramvaielor in caz de avarie pe tronsoanele adiacente. Starea tehnica precară a liniei de tramvai pe tronsonul propus pentru modernizare are o influență negativă asupra materialului rulant existent, iar în viitor nu permite introducerea tramvaielor moderne”.
Lucrările la Lotul 2 din contractul scos la licitație de PMB vor dura 18 luni.
Ofertele sunt așteptate până în 31 ianuarie 2024. Departajarea lor se face în funcție de componenta financiară, de experiența echipei de proiect, de metodologia în abordarea lucrărilor și de garanția acordată.