Insulele private devin noua atracție pentru turiști. Companiile au văzut potențialul și caută să cumpere

G.C. Data publicării:
insulă privată
sursa: shutterstock.com/

Pe măsură ce tensiunile dintre turiști și localnici cresc în capitalele europene, operatorii din industria turismului sunt nevoiți să își schimbe strategia și să ofere noi pachete. Companiile sunt interesate acum să cumpere și să administreze destinații private, iar insulele par soluția perfectă.

Vânzările de insule private au crescut după pandemia de COVID-19, a declarat pentru DW Chris Krolow, fondator și CEO al Private Islands Inc., mai ales în regiuni populare, precum Caraibel și America Centrală, în special locuri precum Belize și Bahamas.

Compania lui Krolow are aproximativ 600 de insule de vânzare, cu prețuri variind de la aproximativ 26.000 de dolari pentru un lot în Long Caye, Belize, până la 160 de milioane de dolari pentru insula Rangyai din Thailanda. Cu peste 25 de ani de experiență în industrie, el avertizează cumpărătorii că trebuie să ia în considerare costurile de întreținere a unei insule, care „pot include aprovizionare, întreținere, renovări, personal și transport către și dinspre insulă”.

Companiile de turism caută să cumpere insule

Mai multe companii se află în spatele unor astfel de achiziții, spune Krolow. Business-urile de croazieră, lanțurile hoteliere și alte companii din turism investesc în destinații private pentru profit, pe de o parte, și pentru a ține turiștii departe de locurile aglomerate, pe de altă parte.

Norwegian Cruise Line, de exemplu, deține două insule private în Caraibe: Great Stirrup Cay în Bahamas, achiziționată în 1977, și Harvest Caye în Belize, cumpărată în 2016.

De asemenea, Royal Caribbean administrează propria insulă în Bahamas, CocoCay, încă din anii 1980 și recent a investit 250 de milioane de dolari acolo. Compania deține, de asemenea, un complex turistic privat în Haiti și plănuiește să deschidă altul în Vanuatu, în Oceanul Pacific. Royal Caribbean transmite că aproximativ două milioane de turiști vizitează destinațiile lor private în fiecare an.

Destinații de lux

Compania Fischer Travel a observat o creștere a cererii pentru vacanțele pe insule private în ultimii ani. „Când vine vorba de insule private, tendința a fost întotdeauna aceeași – să petreci timpul cu oamenii pe care îți dorești să-i ai alături, într-un cadru exclusivist și luxos”, a spus Stacy Fischer-Rosenthal, președinta companiei.

Deținerea unei insule implică costuri mari și uneori complexe, având în vedere infrastructura pentru apă potabilă, eliminarea deșeurilor sau electricitatea. În plus, aproape toate insulele din lume aparțin unei țări, iar legislația națională și reglementările locale se aplică acolo, chiar dacă partea continentală pare departe.

Rămâne de văzut dacă aceste refugii private vor reduce presiunea asupra destinațiilor turistice intens frecventate, precum Barcelona sau Veneția, sau doar vor adăuga mai mulți vizitatori în mixul deja existent, pe măsură ce turismul global își revine în forță.