China anunță o nouă strategie de revitalizare a consumului intern

Redacția Digi Economic Data publicării:
china taxe
sursa: shutterstock.com/

China a anunțat un plan de revitalizare a consumului intern, în contextul în care guvernul încearcă să recâștige încrederea piețelor și să combată presiunile deflaționiste din a doua cea mai mare economie a lumii. Planul include măsuri precum creşterea veniturilor gospodăriilor şi atragerea turiștilor străini.

Potrivit Xinhua, agenția de stat a Chinei, guvernul va „stimula puternic consumul” și va „extinde cererea internă în toate direcțiile”. Planul vizează, astfel, creșterea veniturilor populației, stabilizarea piețelor imobiliare și bursiere și îmbunătățirea serviciilor medicale și de pensii. Cu toate acestea, nu au fost prezentate detalii privind sumele alocate.

Mai larg, planul include mai multe angajamente guvernamentale pentru creșterea cererii interne, printre care: creșterea salariului minim pentru a impulsiona veniturile gospodăriilor; sprijinirea sectorului educației și dezvoltarea unui sistem de subvenții pentru îngrijirea copiilor; promovarea turismului, prin extinderea regimului de călătorie fără viză pentru mai multe țări, în încercarea de a atrage mai mulți turiști străini; dezvoltarea unor industrii specifice, precum sporturile de iarnă, un sector în creștere. 

Anunțul „Planului Special de Acțiune pentru Stimularea Consumului” a generat o reacție pozitivă pe piețele financiare: Indicele Hang Seng din Hong Kong a crescut cu 1,1% luni dimineață, iar indicele CSI 300, care urmărește acțiunile listate la bursele din Shanghai și Shenzhen, a rămas relativ stabil, scrie Financial Times.

După ridicarea restricțiilor COVID-19, consumul intern din China a rămas slab, gospodăriile chineze fiind reticente în privința cheltuielilor. O altă problemă majoră este criza din sectorul imobiliar, aflat deja în al patrulea an de scădere.