Propunere ANPC: Prețul la raft va indica și adaosul comercial practicat de comercianți. UPDATE: Proiectul a fost retras

Redacția Digi Economic Data publicării: Data actualizării:
Supermarket
Foto: Profimedia

Direcția Generală Control și Supraveghere Piață din cadrul Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a publicat, luni, în transparență decizională un proiect privind informarea consumatorilor cu privire la adaosul comercial aplicat produselor comercializate raportat la prețul de bază al producătorului. Concret, prețul de la raft va indica și adaosul comercial practicat de comercianți.

UPDATE: Proiectul a fost retras pentru corecturi.

Potrivit ordinului, în cazul unei vânzări directe, operatorii economici vor fi obligați să informeze consumatorii, „prin inscripționarea pe produs sau în imediata vecinătate unde produsul este expus a adaosului comercial aplicat produsului în raport cu prețul de bază al producătorului, în același câmp vizual în care este afișat prețul și utilizând aceleași caractere de font, culoare, mărime și alte caracteristici ca cele utilizate la evidențierea prețului produsului”.

În cazul unei vânzări online, operatorii economici vor fi obligați să informeze consumatorii, prin afișarea în același câmp vizual în care este expus prețul produsului, a adaosului comercial aplicat produsului în raport cu prețul de bază al producătorului, utilizând aceleași caractere de font, culoare, mărime și alte caracteristici ca cele utilizate la evidențierea prețului produsului. 

Documentul este disponibil AICI

Ce cred specialiștii

Economistul Adrian Negrescu consideră că măsura propusă de ANPC va genera costuri suplimentare.

„Ce își mai dorește ANPC de la firmele private. Au publicat un ordin, în dezbatere, care își propune să oblige firmele să afișeze adaosul comercial pentru fiecare produs în parte `în raport cu prețul de bază al producatorului`. 

Încă o aberație economică care nu vine să rezolve problema inflației ridicate din România. Dimpotrivă, va genera costuri suplimentare. Din seria - să ne facem că facem ceva, cum a fost și cazul vestitelor plafonări la produsele alimentare de bază. Sunt curios cum vor aplica aceasta dispoziție firmele care fac discounturi, campanii promoționale și vând sub prețul producatorului”, a scris economistul, pe pagina sa de Facebook.