Campionatul European de Fotbal nu a impulsionat piața berii din Germania
Piața berii din Germania este în declin, arată datele publicate de Oficiul federal german de statistică (Destatis). Nici organizarea Campionatului European de Fotbal nu a îmbunătățit situația.
Primul trimestru din 2024 a adus o cantitate de 4,2 miliarde de litri de bere vândută de producătorii şi distribuitorii germani, în scădere cu 0,6% faţă de aceeași perioadă a anului trecut. Pe plan intern, vânzările au scăzut cu 0,9% comparativ cu perioada similară din 2023, precizează Destatis.
Luna trecută a fost cea mai slabă de când Germania a modificat taxa pe bere, în 1993. Nici măcar organizarea Campionatului European de Fotbal nu a impulsionat vânzările. Cererea a fost mare înainte de eveniment, însă a scăzut într-un ritm accentuat.
„În timpul Campionatului European de Fotbal, fenomenele meteo extreme au afectat afacerile barurilor şi au fost anulate multe petreceri cu specific", susține sindicatul berarilor germani, relatează Deutsche Welle.
Berea este considerată un produs sezonier, astfel că vânzările cresc exploziv vară şi scad în sezonul rece, toamna şi iarna. Marile evenimente organizate în timpul verii, precum Campionatul European de Fotbal sau Jocurile Olimpice, tind să stimuleze consumul de bere.