Greva Boeing s-a încheiat. Angajații au acceptat o creștere salarială de 38%
Angajații Boeing au acceptat, prin vot, cea mai recentă ofertă salarială și au decis să pună capăt grevei care a durat șapte săptămâni. Conform noului contract, aceștia vor primi o majorare salarială de 38% în următorii patru ani.
Conform sindicatului International Association of Machinists and Aerospace Workers (IAM), muncitorii aflați în grevă pot începe să se întoarcă la locurile de muncă încă de miercuri sau cel târziu până pe 12 noiembrie.
Greva celor aproximativ 30.000 de angajați Boeing, care a început pe 13 septembrie, a dus la o încetinire semnificativă a activității în fabricile producătorului de avioane, adâncind criza companiei.
Sindicatul IAM a raportat că 59% dintre muncitorii aflați în grevă au votat în favoarea noului acord, care include și un bonus unic de 12.000 de dolari (9.300 de lire sterline), precum și modificări ale planurilor de pensii ale angajaților, scrie BBC.
„Prin această victorie și prin greva care a făcut-o posibilă, membrii IAM au luptat pentru respect și salarii corecte la locul de muncă”, a declarat liderul sindical Jon Holden.
Anterior, sindicatul solicitase o creștere salarială de 40%, iar muncitorii respinseseră două oferte ale companiei.
„Deși ultimele luni au fost dificile pentru noi toți, facem parte din aceeași echipă”, a spus Kelly Ortberg, directorul executiv al Boeing. „Avem mult de muncit pentru a reveni la excelența care a făcut din Boeing o companie emblematică.”
Boeing a încercat să-și consolideze finanțele și să încheie greva, care i-a costat până acum aproape 10 miliarde de dolari, conform firmei de consultanță Anderson Economic Group. În octombrie, divizia de avioane comerciale a companiei a raportat pierderi operaționale de 4 miliarde de dolari pentru cele trei luni până la sfârșitul lunii septembrie. Luna trecută, compania a anunțat că va concedia aproximativ 17.000 de muncitori, primele notificări de concediere fiind așteptate începând de la jumătatea lunii noiembrie.
Membrii sindicatului au părăsit fabricile din statul Washington în urmă cu șapte săptămâni, într-o dispută legată de salarii și beneficii, oprind producția celor mai vândute avioane Boeing, 767 și 777, și agravând problemele financiare ale companiei.
Reglementatorii americani forțaseră deja compania să încetinească producția pentru a îmbunătăți controlul calității, după un accident din ianuarie.
În iulie, Boeing a pledat vinovat pentru inducerea în eroare a reglementatorilor americani cu privire la un sistem de control al zborului care a cauzat două accidente fatale ale avionului 737 Max în 2018 și 2019.
Greva organizată de IAM District 751 a macat primul conflict major de muncă la Boeing în ultimii 16 ani. Muncitorii au solicitat creșteri salariale de 40% și beneficii mai bune pentru pensionare, fiind nemulțumiți de creșterile salariale modeste primite în ultimul deceniu, în timp ce directorii executivi au fost recompensați generos. Greva a oprit producția avioanelor 737, 777 și 767 pe care Boeing le livra la o rată de aproape unul pe zi. Activitățile legate de siguranță, calitate și asistență pentru clienți au continuat, la fel ca și producția 787 Dreamliner, care este construit în statul Carolina de Sud.
Planul de restructurare
Noul director executiv al Boeing, Kelly Ortberg, a transmis recent că producătorul de avioane trebuie să-și reorganizeze cultura pentru a pune capăt crizei în care se află de câțiva ani și care a zdruncinat încrederea clienților și investitorilor.
Ortberg le-a spus angajaților și investitorilor că producătorul de avioane se află „la o răscruce de drumuri” și că „problemele serioase de performanță” au dus la erodarea încrederii, creșterea datoriilor și dezamăgirea clienților, potrivit Financial Times.
CEO-ul își propune, astfel, să stabilizeze afacerea, să îmbunătățească procesele de producție a aeronavelor și să inspire directorii să fie „strâns integrați în afacerea noastră și cu oamenii care se ocupă de proiectarea și producția produselor noastre.”