Concedieri la EY: Angajați dați afară pentru participarea simultană la mai multe cursuri de formare profesională
EY, una dintre cele mai mari companii de consultanță financiară și audit la nivel global, a concediat zeci de angajați din Statele Unite pentru ceea ce compania consideră înșelăciune privind cursurile de formare profesională, declanșând o dezbatere internă despre etica în afaceri și limitele multitasking-ului. Concedierile au avut loc săptămâna trecută, după ce o investigație a constatat că unii angajați au participat la mai multe cursuri online simultan în timpul „Săptămânii de Învățare EY Ignite” din mai.
Câțiva dintre angajații concediați au declarat pentru Financial Times că nu credeau că încalcă politica EY și că doar încercau să profite de sesiunile interesante, care variau de la „Cât de puternic este brandul tău digital pe piață?” la „Conversând cu inteligența artificială, câte un prompt pe rând”. Sesiunile erau importante pentru cele 40 de credite de educație profesională pe care EY le cerea angajaților să le obțină anual. Firma a considerat că participarea la două sesiuni simultan reprezenta o încălcare a principiilor de etică.
„Valorile noastre fundamentale de integritate și etică sunt în centrul a tot ceea ce facem”, a spus EY. „Au fost luate măsuri disciplinare adecvate într-un număr mic de cazuri în care s-a constatat că persoanele au încălcat codul nostru global de conduită și politica de învățare din SUA”.
Marile patru firme de contabilitate la nivel global au adoptat o abordare mai strictă în monitorizarea instruirii profesionale a angajaților după o serie de scandaluri legate de înșelăciune. Problema este deosebit de sensibilă la EY, care în 2022 a plătit cea mai mare amendă pentru astfel de abateri — 100 de milioane de dolari către Comisia pentru Valori Mobiliare și Burse din SUA — după ce sute de angajați au împărtășit răspunsuri la examenele profesionale, inclusiv la examenele de etică, iar liderii firmei au ascuns detalii de autorități.
Un consultant care a fost concediat vineri a declarat că nu a primit niciun avertisment că participarea la mai multe sesiuni simultan nu era permisă. „Email-urile lor de promovare a EY Ignite ne încurajau de fapt să ne înscriem la cât mai multe sesiuni pe cât ne permitea programul”, a spus persoana respectivă pentru FT. „Cu toții lucrăm cu trei monitoare. Speram să aud idei noi pe care să le pot aduce în discuție pentru a mă diferenția de ceilalți”.
O a doua persoană care și-a pierdut locul de muncă a spus că EY „generează o cultură a multitasking-ului”, adăugând: „Dacă ești forțat să facturezi 45 de ore pe săptămână și să ai mult mai multe ore de muncă internă, cum să nu fie așa?”
Unii angajați au reacționat la concedieri, catalogând răspunsul companiei drept disproporționat de sever. De asemenea, au pus la îndoială responsabilitatea EY privind utilizarea unui sistem care permite angajaților să deschidă mai multe sesiuni Zoom, numărând creditele de educație profesională continuă (CPE) suprapuse.
EY a schimbat modul în care a promovat evenimentele EY Ignite după ce a început investigația săptămânii de învățare din acest an. Un e-mail privind programul de două zile de sesiuni axate pe piețe și inteligență artificială generativă din august a inclus un avertisment la final, care spunea că angajații erau „așteptați să finalizeze această activitate de învățare cu integritate, inclusiv fiind prezenți pentru tot conținutul și interacțiunile din clasă”. „Nu ar trebui să participați la nicio altă activitate de învățare în timp ce finalizați această activitate”, se arăta în email.