Cum poţi fura o limuzină într-un minut, fără chei
Maşinile inteligente, conectate la internet, au prevăzute sisteme de securitate foarte avansate, dar sunt vulnerabile atacurilor cibernetice. Hackerii ar putea să controleze o astfel de maşină de la distanţă, chiar şi de pe alt continent. Din fericire, astfel de atacuri, perfect posibile din punct de vedere tehnic, nu au fost înregistrate.
România, ținta hackerilor ruși
Site-urile principalelor aeroporturi din România, atacate de hackerii proruși
Anonymous România, reacție la atacul Killnet
Atacatorii cibernetici se ascund în spatele știrilor false
Proprietarii de cafenele și Fiscul se luptă în instanță pentru TVA la cafea și ceai
Copiii români de la țară, victimele sărăciei
Cod roșu de vreme extremă în România. Când va lovi viscolul
„Ne așteptăm la episoade mai severe” de iarnă. Vortexul polar și ciclonul Bert, explicate de climatologi
Ciolacu, criză de furie
Liviu Arsene, expert în securitate cibernetică: „Dacă eu mă aflu, spre exemplu, în Europa, în România şi merg cu maşina inteligentă, cineva din Statele Unite sau America de Sud ar putea teoretic să îmi controleze maşina de la distanţă prin intermediul internetului.”
Şi asta deoarece între sistemele informatice ale maşinilor inteligente şi un laptop sau o tabletă nu există nicio diferenţă, explică experţii în securitate informatică. Odată compromise sistemele de operare, hackerii pot deveni de la distanţă şoferii maşinii.
Liviu Arsene, expert în securitate cibernetică: „Ar putea acţiona frâna dacă merg cu o viteză destul de mare şi aş putea provoca un accident.”
Internetul e plin de filmuleţe în care hackeriI deschid maşini cu un singur click.
Hackerul chiar poate porni motorul de la distanţă.
Liviu Arsene, expert în securitate cibernetică: „În unele situaţii este suficientă instalarea unei aplicaţii infectate în sistemul maşinii.”
Uneori, nici nu e nevoie de conexiune la internet.
Doi hoţi au luat un Mercedes din Marea Britanie în mai puţin de 60 de secunde, fără cheie şi fără să spargă geamul maşinii. Dispozitivul copiază semnalul transmis de cheie către maşină şi apoi îl amplifică.
Liviu Arsene, expert în securitate cibernetică: „Dacă frecvenţa aceea poate fi interceptată şi amplificată de infractor, atunci acesta poate descuia maşina poate porni maşina şi bineînţeles poate pleca cu ea.”
Din fericire, până acum nu au fost raportate atacuri reale asupra sistemelor de operare ale maşinilor inteligente.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News