Și mașinile electrice pot avea kilometrajul falsificat. Cum poate fi verificată starea bateriilor
Un nou studiu realizat de o platformă de verificări auto online arată că și mașinile electrice la mâna a doua pot avea kilometrajul falsificat. În Europa, fiecare a 7-a mașină electrică second-hand are această problemă.
Australia a ratat o bornă majoră în tranziția la mașinile electrice din cauza unei infestații cu ploșnițe
Mai puțini bani de la stat pentru mașinile electrice, din 2024
Statul vrea să taie din valoarea voucherelor pentru mașini electrice
Baterii din lemn pentru mașini electrice
O mașină Tesla a luat foc
Pariu câștigat pentru Tesla
Trecerea la mașini electrice va genera sute de mii de concedieri?
Mașini clasice, reconvertite în electrice
Mașinuțe electrice pentru polițiștii locali din Craiova
În cazul acestor vehicule, citirea odometrului este foarte importantă, în special pentru a stabili durata de viață a bateriilor. Cei mai mulți producători de mașini electrice oferă o garanție de minimum 100.000 de kilometri pentru acumulatori.
De regulă, bateriile pot avea o durată de viață mai mare de 320.000 de kilometri. Însă, în situația unui vehicul cu kilometrajul falsificat, este mult mai greu de evaluat starea acumulatorului. Înlocuirea întregului sistem poate costa zeci de mii de euro sau chiar jumătate din valoarea mașinii.
Studiul CarVertical, făcut pentru anul 2022, mai arată că una din 4 mașini electrice a fost implicată în accidente rutiere.
Daniel Schuster, specialist în piața auto, a spus la Digi24 că există metode pentru a verifica starea acumulatorilor unei mașini electrice.
„Orice autovehicul poate să aibă odometrul modificat. Verificările pentru mașinile electrice sunt puțin mai complexe decât în cadrul unui autovehicul convențional. Bateria unei mașini electrice nu funcționează altfel decât un banal telefon mobil. Ciclurile de încărcare/descărcare și modul în care utilizăm acea baterie au o influență foarte mare asupra duratei de viață”, a explicat Schuster.
„Dacă ne hotărâm să cumpărăm un astfel de autovehicul ar trebui să verificăm în primul rând cu un aparat de diagnoză așa-numitul SOH, sau „state of health” al bateriei, ca să vedem în ce limite se mai înscrie în acest moment bateria”, a adăugat el.
Schuster a precizat că astfel de verificări se pot face la un service al mărcii automobilului, unde poate fi verificată starea bateriei, chiar dacă aceasta a fost resetată.
Editor : M.B.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News