Mașinile vor apela singure la 112 în caz de accident
31 martie 2018 a devenit o zi importantă pentru industria auto din Europa. Începând de sâmbătă, toate modelele actualizate din gama unui constructor (facelift, generație nouă sau model cu nume nou) vor avea integrate în standard un dispozitiv care va permite apelarea automată a numărului unic european de urgente 112 în cazul producerii unui accident major.
Accident grav pe un șantier din Capitală. O placă de beton a căzut peste un utilaj în care ar fi o persoană
Accident grav în Mehedinți, cu trei mașini implicate. Patru victime au fost transportate la spital
Noua taxă de 540 de lei pe an, pentru bucureștenii din Sectorul 4 cu mașini, dar fără loc de parcare, a fost adoptată
Accident grav în județul Alba: un autobuz cu 42 de persoane și un autoturism s-au ciocnit
O roată în derivă, desprinsă de la un tir, a făcut slalom printre mașini, în Iași
Despăgubiri de 350.000 euro și închisoare cu suspendare în cazul tragediei din Bihor: doi tineri au murit, fetița lor scăpând cu viață
Accident grav în Iași cu 16 persoane implicate, dintre care 14 copii: două persoane au fost rănite. Poliția a deschis dosar penal
Accident grav între un camion și un microbuz pe autostrada A1. Două persoane au fost duse la spital
VIDEO: Cinci morți într-un accident din Suceava. Două mașini s-au ciocnit
Sistemul va transmite locul exact în care s-a produs accidentul. Dispozitivul, care intră în dotarea standard a autoturismelor, din această săptămână, costă aproximativ 100 de euro şi foloseşte un card SIM pentru apelare. Se declanşează automat, odată cu airbag-ul şoferului, dar poate fi acţionat şi manual.
Încă din 2012, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale a prezentat soluţia românească de integrare a sistemului eCall în platforma tehnică a Sistemului Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă 112.
Graţie sistemului eCall, şoferii care conduc automobile echipate cu acest sistem au avantajul unui răspuns mai rapid din partea autorităţilor în cazul unui accident grav, deoarece sistemul apelează automat serviciile de urgenţă.
Odată ce numărul unic de urgenţă 112 a fost apelat, serviciul eCall informează operatorul uman că este vorba de un apel automat, apoi îi face legătura cu şoferul automobilului. Încă de la iniţierea apelului, automobilul informează operatorul 112 despre tipul vehiculului, numărul de persoane aflate la bord, direcţia de mers şi coordonatele GPS ale acestuia.
Sursa: Digi24, Automarket.ro
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News