Exclusiv Vălean: Air Schengen nu rezolvă cozile de la frontiere și nici pierderile economice pentru România
Comisia Europeană vrea ca România și Bulgaria să intre în Schengen pe deplin, deoarece îndeplinesc toate condițiile. Asta a spus comisarul european pentru Transporturi, Adina Vălean, într-un interviu exclusiv pentru Digi24. Propunerea intermediară a Austriei, cu intrarea în Schengen întâi cu spațiul aerian, nu rezolvă o problemă crucială, cea a cozilor din frontiere și nu este vorba doar de timp pierdut, ci și de bani pierduți și de o poluare uriașă, a mai spus oficialul european. Iar Austria nu doar că nu permite dispariția unor frontiere interne, creează și altele noi, care aduc aceleași probleme legate de timp, bani și mediu.
Alegeri parlamentare cu miză uriașă în Austria, inclusiv pentru România
Legea care vizează folosirea inteligenței artificiale în UE intră în vigoare de astăzi. Ce sisteme sunt interzise
Experiment Digi24. O călătorie cu avionul de la București la Viena fără controlul pașapoartelor
România în Schengen. Prima cursă aeriană fără controlul la frontieră în București a fost din Austria
Kelemen Hunor e optimist
Cristian Diaconescu: Austria nu ne dă nimic
Predoiu: Important e că Austria și-a schimbat poziția privind Schengen
Rareș Bogdan, după anunțul Austriei: Să așteptăm deschiderea sticlelor de șampanie și sfârâiala mititeilor pe grătar pentru mai târziu
„Comisia Europeană este foarte fermă în a afirma că România și Bulgaria trebuie să fie în Schengen. Îndeplinesc de mult timp condițiile. Nu doar asta e opinia Comisiei. Comisia este și foarte activă în a promova asta. Dacă este să discutăm despre declarațiile ministrului austriac de Interne, pot spune așa: pe de-o parte, sigur, românii care ar putea beneficia de așa-numitul Air Schengen ar putea călători mai ușor în străinătate, ar fi ceva pentru cei care iau avionul, dar neintrarea în Schengen a frontierei terestre nu rezolvă problema esențială legată de pierderile economice pentru România, legate de transportul de mărfuri, nu rezolvă cozile, nu rezolvă problemele de mediu, care sunt în perfectă legătură cu aceste frontiere Schengen”, a explicat Adina Vălean.
Comisarul a mai explicat că „în raportul Comisiei privind Schengen, bazat pe un studiu realizat la frontierele Schengen din interiorul Uniunii Europene, s-a descoperit că 46.000 de tone de CO2 sunt produse anual numai din așteptarea camioanelor sau mașinilor la frontierele Schengen, în interiorul Uniunii Europene”.
Vălean spune că „Austria și comportamentul ei cu vecinii este tradițional”
„Acum, dacă Austria sau ministrul austriac de Interne nu a citit raportul Schengen al Comisiei Europene, nu știu să vă spun. Sau poate nu a vrut să citească partea în care sunt prezente și dezavantajele faptului că noi nu suntem parte a Schengen. Austria și comportamentul ei cu vecinii este tradițional. În Tirol, pe unde avem pasul Brenner, creează dificultăți mari, restricții unilaterale, Italiei și Germaniei, dar Austria nu înțelege”, a mai spus Vălean.
De asemenea, a mai adăugat că „are o dispută permanentă și de natură publică cu Austria”.
„Nu se poate să fii membru al UE și să beneficiezi numai de avantaje, fără să îți asumi responsabilități. Totuși, pasul Brenner este o pas prin care trec anual 10 milioane de mașini, 2,5 milioane de camioane. Este esențial pentru conectivitatea nord-sud. Nu poți să impui restricții și să nu lași transportul să se desfășoare pe la tine pentru că nu îți convine că sunt camioane”, a explicat comisarul european pentru transporturi.
Totodată, Adina Vălean a mai adăugat că „Austria este un partener dificil pentru toate statele Uniunii Europene în ceea ce privește Schengen, nu doar pentru România și Bulgaria”.
Editor : B.C.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News