Live

Rusia va crește cheltuielile de propagandă la un maxim istoric: 27 de milioane de dolari pe săptămână. Unde merg banii

Data publicării:
Comparativ cu 2024, cheltuielile pentru mass-media vor crește cu 15,9 miliarde ruble. Foto: Profimedia

Rusia va crește cheltuielile de propagandă la un nivel istoric. Proiectul de buget pentru 2025 alocă 137,2 miliarde ruble (1,42 miliarde de dolari) pentru propaganda de stat, adică 27 de milioane de dolari pe săptămână, scrie The Moscow Times.

Comparativ cu 2024, cheltuielile pentru mass-media vor crește cu 15,9 miliarde ruble, adică 13%, ajungând la un total mai mare decât bugetele anuale ale regiunilor rusești medii (de exemplu, 135 de miliarde ruble în regiunea Kaliningrad și 110 miliarde ruble în Perm).

În medie, propaganda de stat va costa bugetul 11,4 miliarde ruble pe lună, sau 2,6 miliarde ruble pe săptămână, canalele TV de stat rămânând principalii beneficiari ai fondurilor.

Potrivit rapoartelor, menținerea TV-Novosti, structura de gestionare a Russia Today, îi va costa pe ruși 31,1 miliarde ruble în 2025, ceea ce reprezintă cu 9% mai mult decât în 2024.

Canalul Russia One, care și-a pierdut aproape un sfert din audiență de la începutul războiului din Ucraina, va primi o subvenție de 6 miliarde ruble pentru a-și completa programul de emisie.

De asemenea, organizarea sistemului de propagandă de stat în regiunile ocupate ale Ucrainei va costa bugetul 7 miliarde de ruble.

În cadrul administrației prezidențiale, 8,4 miliarde de ruble au fost alocate pentru proiecte media, axate pe „susținerea informațională și explicativă” a inițiativelor lui Vladimir Putin pe internet.

Cât s-a cheltuit de la începutul războiului

De la începutul războiului total, guvernul a cheltuit peste 350 de miliarde de ruble pentru mass-media de stat. Cu toate acestea, în ciuda finanțării generoase, canalele de televiziune de stat își pierd rapid audiența.

Canalul Rusia Unu a suferit cele mai semnificative pierderi, audiența sa scăzând cu 22% în cursul anului și cu aproape o treime față de vara anului 2022.

Canalul de televiziune Rusia-1 a pierdut unul din șapte telespectatori (-15%) pe parcursul anului, dar rămâne totuși cel mai popular canal din țară: în vară, a fost urmărit de 14,6% din publicul TV.

NTV, deținut de holdingul Gazprom Media, a reușit să își crească audiența, cota sa de audiență medie zilnică crescând de la 7,9% la 8,7%.


Editor : S.S.

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Digi Sport

45 de milioane de vizualizări: ”o imagine cât o mie de cuvinte” cu soția lui Conor Mcgregor, după ce a fost condamnat pentru viol

Descarcă aplicația Digi Sport

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Putin interzice adopțiile de copii ruși în țările care permit tranziția de gen

Fostul comandant al armatei ucrainene: „Europa nu este pregătită pentru un război prelungit cu Rusia”

Un aliat al lui Donald Trump, declarație tranșantă despre Putin: „Ne înșelăm singuri dacă vom crede că putem negocia cu un tiran”

Zelenski spune că peste 300 de infrastructuri portuare ucrainene au fost avariate de atacurile ruseşti

Partenerii noștri