Live

Video Primul tren electric Alstom a ajuns în gara de Nord și intră în teste. Va circula pe ruta CFR Bucureşti - Constanţa

Data actualizării: Data publicării:
FOTO: Facebook/ ARF

Primul tren electric Alstom Coradia Stream, produs în Polonia, a ajuns luni în Gara de Nord, urmând să intre în teste statice şi dinamice, deoarece acest model de tren nu a mai circulat în România, a anunțat, într-o postare pe Facebook, Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF).

 

Potrivt secretarului de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioşteanu, trenul electric va intra în circulaţie, cu călători, pe linia feroviară CFR Bucureşti - Constanţa.

„Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) informează că, în cursul acestei dimineţi, a sosit în Gara de Nord primul tren electric Alstom Coradia Stream, fabricat în Polonia, care face parte din lotul de 37 rame electrice inter-regionale de lung parcurs, din cadrul contractului de achiziţie încheiat de statul român, prin ARF, cu furnizorul Alstom Ferroviaria SpA, în luna martie 2022. În următoarea perioadă, rama electrică RE-IR 102 va începe efectuarea testelor (statice şi dinamice) şi derularea formalităţilor legate de autorizarea extinsă, deoarece acest model de tren nu a mai circulat la noi în ţară”, se arată într-o postare a ARF, pe pagina sa de Facebook.

După parcurgerea acestor etape, primele trenuri vor circula pe rutele Bucureşti - Braşov şi Bucureşti - Constanţa.

„De asemenea, în cursul anului 2024, pe măsură ce restul trenurilor Alstom vor fi livrate (după finalizarea producţiei şi a tuturor procedurilor legale europene şi naţionale), se vor introduce noi servicii de transport, pe rutele magistrale electrificate ale României”, precizează autoritatea.

Cele 37 de rame electrice inter-regionale (RE-IR) vor conecta Bucureştiul cu principalele centre urbane ale ţării. De asemenea, vor facilita şi conexiunile inter-regionale, contribuind la asigurarea mobilităţii, scăderea timpilor de călătorie şi îmbunătăţirea nivelului general al serviciilor publice prestate pentru transportul public pe calea ferată.

Rutele ce vor fi deservite de ramele electrice de lung parcurs sunt: Bucureşti Nord - Constanţa, Bucureşti Nord - Braşov - Arad - Timişoara, Bucureşti Nord - Braşov - Cluj, Bucureşti Nord - Braşov - Deda - Cluj, Bucureşti Nord - Braşov, Bucureşti Nord - Iaşi, Bucureşti Nord - Suceava, Bucureşti Nord - Galaţi, Bucureşti Nord - Craiova - Târgu Jiu - Petroşani - Simeria, Bucureşti Nord - Craiova - Timişoara - Arad, Cluj - Timişoara, Cluj - Suceava - Iaşi.

Valoarea totală a contractului pentru achiziţia celor 37 unităţi electrice multiple şi serviciile de mentenanţă aferente acestora pentru o perioadă de 15 ani se ridică la un total de 2,42 miliarde lei, fără TVA. Finanţarea proiectului este asigurată din fonduri europene nerambursabile şi de la bugetul de stat.

Editor : C.L.B.

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Digi Sport

Selecționerul Islandei nu a stat pe gânduri: cum a numit-o pe Kosovo, după tragerea la sorți din Liga Națiunilor

Descarcă aplicația Digi Sport

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Cum se va vota duminică la referendumul lui Nicușor Dan. Aproape 1,8 milioane de bucureşteni sunt aşteptaţi la urne

Noul tren, anulat a doua zi după inaugurare. Alstom: Este complet funcţional. Se fac activităţi de confirmare a funcţionalităţilor

Accident mortal în București: O femeie de 52 de ani a murit lovită de o maşină în timp ce traversa strada

Repartitoarele de căldură vor fi obligatorii de la 1 ianuarie 2025. Peste 200.000 de bucureșteni nu au instalate încă astfel de aparate

Partenerii noștri