Pod în pericol de prăbușire din cauza birocrației. Pe sub construcția de la marginea Bucureștiului trec zilnic zeci de trenuri
Încă un pod din București stă să cadă sub ochii nepăsători ai autorităților. La ieșire din sectorul 1, în zona Chitila Triaj, sute de oameni fac la pas aproape 3 kilometri pentru a ajunge la autobuz. Mijloacele de transport public nu mai trec peste podul afectat pentru că pericolul de prăbușire este prea mare. Cum demersurile au fost pe la toate autoritățile fără răspuns oamenii spun că podul va fi făcut doar după ce se prăbușește.
Chitila devine un oraș cochet cu ajutorul fondurilor europene
Percheziţii de amploare la Direcția de Urbanism din cadrul Primăriei Capitalei
Un tânăr de 19 ani din Maramureș a fost înjunghiat mortal de un adolescent de 17 ani. Atacatorul a fost dus la audieri
Percheziții de amploare în Republica Moldova. Anchetă privind fapte de corupție în prag de alegeri
Inundațiile din Spania: O femeie a rămas blocată trei zile într-o mașină, alături de corpul neînsuflețit al cumnatei sale
Tarantula, noul animal de companie la modă printre români
Industria mineritului din România ajunge la fier vechi, furată bucată cu bucată. Acuzații grave la CEO Oltenia
Propunere a Ministerului: Elevii să-și schimbe locul în bancă în fiecare modul școlar
Circulație blocată în Timișoara. Un tramvai abia scos pe traseu, a deraiat
Bărbat: Filmați, domnule, că nu mai vine nimeni să repare podul ăsta! Noi mergem pe jos, cu copiii prin ploaie și vânt să mergem până la autobuz!
Cu ochii în toate părțile, fiecare pieton sau șofer care trece peste podul de la Chitila Triaj vede numai pericole.
Cristian Popa, jurnalist Digi24: Așa arată balustrada de pe pod, fierul beton este în exterior. Există însă o altă zonă, mult mai periculoasă! Aici balustrada a dispărut cu totul. Ca măsură de siguranță autoritățile sau oamenii au pus o sârmă, ca cei care trec pe aici să nu cadă, iar jos e un hău e zece metri... Doamne ferește dacă pică cineva pe aici!
Bărbat: Sunt șanse mari să se prăbușească! Copiii, merg pe jos la școală.
Reporter: Este mult de mers? Cam cât?
Bărbat: Cam vreo 3 kilometri, iarna, pe ploaie, Nu contează!
Podul a fost construit în 1963, dar inițial nu era prevăzut niciun drum în zonă. Acum se află în administrarea CFR.
Femeie: Cu mine nu se prăbușește, sigur! Dar dacă autoritățile nu vor să facă nimic?
Reporter: Dar l-au reparat vreodată?
Femeie: Niciodată! A fost și prost construit. Întâi a fost podul și apoi au venit cu șoseaua. Și așa nu au ancorat lateralele. se vede pe lateral cum sunt găuri care se duc pe sub pod. Da, pământul se duce de la trepidațiile trenului alunecă.
Pe sub pod trec zilnic zeci de garnituri, iar vibrațiile se simt și la casele din apropiere, nu mai vorbim de pod.
Sub pod se vede și fierul beton, iar aici probabil ar fi trebuit să fie o zonă de susținere care s-a dus.
Oficialii Primăriei sectorului 1 spun că au încercat găsirea unei soluții.
Dan Tudorache, primarul Sectorului 1: L-am solicitat Ministerului Transporturilor să ni-l dea în administrare, să putem investi pentru că este totuși periculos. În momentul de față Ministerul Transporturilor a declinat solicitarea.
Oficialii CFR, responsabili pentru pod, spun că au făcut demersurile pentru a începe lucrările de reabilitare a podului, dar acum așteaptă emiterea unei noi hotărâri a Consiliului general al Municipiului București.
Bărbat: Toți aruncă mâța, unul la altul! Lasă că face primăria, lasă că face CFR ul! S-ar putea să cadă podul și apoi să-l facă! La noi numai așa merge în România!
Editor web: Liviu Cojan
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News