Live

Pod în pericol de prăbușire din cauza birocrației. Pe sub construcția de la marginea Bucureștiului trec zilnic zeci de trenuri

Data actualizării: Data publicării:

Încă un pod din București stă să cadă sub ochii nepăsători ai autorităților. La ieșire din sectorul 1, în zona Chitila Triaj, sute de oameni fac la pas aproape 3 kilometri pentru a ajunge la autobuz. Mijloacele de transport public nu mai trec peste podul afectat pentru că pericolul de prăbușire este prea mare. Cum demersurile au fost pe la toate autoritățile fără răspuns oamenii spun că podul va fi făcut doar după ce se prăbușește.

Bărbat: Filmați, domnule, că nu mai vine nimeni să repare podul ăsta! Noi mergem pe jos, cu copiii prin ploaie și vânt să mergem până la autobuz!

Cu ochii în toate părțile, fiecare pieton sau șofer care trece peste podul de la Chitila Triaj vede numai pericole.

Cristian Popa, jurnalist Digi24: Așa arată balustrada de pe pod, fierul beton este în exterior. Există însă o altă zonă, mult mai periculoasă! Aici balustrada a dispărut cu totul. Ca măsură de siguranță autoritățile sau oamenii au pus o sârmă, ca cei care trec pe aici să nu cadă, iar jos e un hău e zece metri... Doamne ferește dacă pică cineva pe aici!

Bărbat: Sunt șanse mari să se prăbușească! Copiii, merg pe jos la școală.
Reporter: Este mult de mers? Cam cât?
Bărbat: Cam vreo 3 kilometri, iarna, pe ploaie, Nu contează!

Podul a fost construit în 1963, dar inițial nu era prevăzut niciun drum în zonă. Acum se află în administrarea CFR.

Femeie: Cu mine nu se prăbușește, sigur! Dar dacă autoritățile nu vor să facă nimic?
Reporter: Dar l-au reparat vreodată?
Femeie: Niciodată! A fost și prost construit. Întâi a fost podul și apoi au venit cu șoseaua. Și așa nu au ancorat lateralele. se vede pe lateral cum sunt găuri care se duc pe sub pod. Da, pământul se duce de la trepidațiile trenului alunecă.

Pe sub pod trec zilnic zeci de garnituri, iar vibrațiile se simt și la casele din apropiere, nu mai vorbim de pod.

Sub pod se vede și fierul beton, iar aici probabil ar fi trebuit să fie o zonă de susținere care s-a dus.

Oficialii Primăriei sectorului 1 spun că au încercat găsirea unei soluții.

Dan Tudorache, primarul Sectorului 1: L-am solicitat Ministerului Transporturilor să ni-l dea în administrare, să putem investi pentru că este totuși periculos. În momentul de față Ministerul Transporturilor a declinat solicitarea.

Oficialii CFR, responsabili pentru pod, spun că au făcut demersurile pentru a începe lucrările de reabilitare a podului, dar acum așteaptă emiterea unei noi hotărâri a Consiliului general al Municipiului București.

Bărbat: Toți aruncă mâța, unul la altul! Lasă că face primăria, lasă că face CFR ul! S-ar putea să cadă podul și apoi să-l facă! La noi numai așa merge în România!

Editor web: Liviu Cojan

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Digi Sport

Radu Drăgușin, lovit din toate direcțiile. Englezii au tras o concluzie greu de digerat, după Tottenham - Liverpool 3-6

Descarcă aplicația Digi Sport

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Bătaie pe stradă în Chitila, între membri din aceeaşi familie. Un bărbat a ajuns la spital și trei la Poliţie

Un bărbat și-a bătut fosta iubită, apoi s-a închis în apartamentul ei din Chitila și amenință că se aruncă de la etaj

Fata de 14 ani și nepotul ei de 2 ani, pentru care s-a emis RO-Alert după ce au dispărut, au fost găsiți

O fată de 14 ani a dispărut împreună cu un băiețel de care avea grijă. A fost emis mesaj RO-Alert

Partenerii noștri