De ce parcarea Străulești, o investiție de sute de milioane de lei, este pustie
La două luni după inaugurare, parcarea cu aproape 700 de locuri din Străuleşti este goală. Ar trebui să ajute la degrevarea traficului şi, în plus, oferă acces direct la mijloace de transport în comun. Şoferii spun că tariful de un leu pe oră este prea mare. Suma ar putea depăşi 300 de lei la final de lună. Aşa că preferă să parcheze chiar pe străduţele de lângă terminal. De cealaltă parte, autorităţile spun că românii s-au învăţat să primească totul gratis şi că vor lua măsuri împotriva celor care parchează lângă şi nu în terminal.
Alegeri locale București 2024. Tensiune la Biroul Electoral S1
Incendiu și explozii la o clădire din Sectorul 1 al Capitalei
Primarul Ciprian Ciucu spune că e o singură soluție pentru traficul din București
Bugetarii privilegiați care pot parca gratuit pe locurile cu plată din centrul Bucureștiului
În Sectorul 3 din București, un loc de parcare se vinde și cu 12.300 de lei
Locuitorii Sectorului 1 vor să intervină armata
Imagini virale. Doi șobolani se înfruptă dintr-un covrig pe raftul unui supermarket din Sectorul 1
Scandalul gunoiului. Octavian Berceanu: Sectorul 1 e vârful aisbergului
Criza din sectorul 1 continuă - șobolani, gândaci, munți de gunoaie chiar lângă terase
Parcarea Străuleşti este pustie și nu reprezintă salvarea pe care o vedeau autorităţile.
Mihaela Brazdeş, jurnalist Digi24: În acest moment sunt libere 611 locuri. Doar 49 de şoferi şi-au lăsat maşinile în Parcarea Străuleşti. Asta înseamnă sub 10% din capacitatea totală.
Constantin Mustăţea, director investiţii Metrorex: Ne dorim ca tot ceea ce intră în Bucureşti, să fie preluat astfel încât Bucureştiul să fie degrevat de circulaţie.
Citește și ”Urmează câteva săptămâni de foc! PSD va repeta momentul ianuarie 2017”
Planul iniţial suna bine, în condiţiile în care peste zece mii de maşini intră în fiecare zi în Bucureşti din localităţile de la marginea Capitalei, Chitila şi Mogoaşaia. Cel puţin 600 dintre ele ar putea să rămână la marginea metropolei, ca să nu o aglomereze şi mai mult.
Chiar dacă parcarea de la Străuleşti costă doar un leu pe oră, tot înseamnă mult pentru şoferi dacă lasă maşina acolo cât sunt la serviciu. Aşa că preferă să oprească automobilul pe străduţele din apropierea terminalului care a costat 363 de milioane de lei.
Calculul este simplu. Un şofer care stă 10 ore în pe zi în Bucureşti şi parchează maşina la Străuleşti ajunge să plătească cel puţin 200 de lei pe lună. Se adaugă 70 de lei cât costă abonamentul la metrou sau 50 de lei pentru mijloacele de transport în comun de la suprafaţă.
Primăria Sectorului 1, unde este construită parcarea, anunţă că nu va mai tolera mult şoferii care fac economie.
Daniel Tudorache, primarul Sectorului 1: În primă fază o să merg să le pun bileţele să folosească acea parcare. După care începem să le ridicăm. Eu am mers pe o premisă. Atât timp cât nu le asigur un loc de parcare nu le ridic, dar atât timp cât le-am creat un loc de parcare, măcar pe o rază de 500 de metri în zona parcării trebuie să vină parcare.
Metrorex vrea să vândă curând şi un abonament lunar pentru cea mai nouă parcare din Bucureşti. Nu se ştie însă cât va costa şi când va fi lansat.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News