Au început lucrările la drumul expres Craiova – Pitești. Când ar trebui să fie gata șoseaua de mare viteză promisă de 10 ani
La mai bine de zece ani de când oltenilor li se promitea ca vor avea o autostradă care să facă legătura cu Capitala şi după ce s-au grăbit să inaugureze cu mare fast, în luna mai, un şantier care s-a dovedit a fi doar o cale de acces, s-a dat startul lucrărilor la drumul expres Craiova- Piteşti. Primele utilaje au apărut pe terenurile expropriate în primăvară şi au început să facă primele lucrări de excavare, decopertare şi terasare. Dacă totul va merge conform planului, oltenii ar putea să circule pe cel mai aşteptat drum în 24 de luni.
Cum arată un drum pe „Șoseaua morții”
Bilanțul drumurilor din România la final de 2021
Centura Mihăilești, un drum de 3 km construit în 9 ani
Drumul care te îngroapă până la brâu
De la gropi, la șosea cu valuri pe „Transalpina Clujului”
Tronsonul 1 al drumului expres Craiova-Pitești mai întârzie un an
Ironie la adresa autorităților din Botoșani. Gropile din drum, folosite la lecția de învățat limba germană
Klaus Iohannis amână desemnarea premierului. „Coaliția pro-europeană continuă negocierile. Sunt optimist”
George Simion a mers la Palatul Cotroceni, pentru consultări, dar a anunțat că nu intră: „AUR nu recunoaște legitimitatea lui Iohannis”
Cel mai aşteptat proiect de infrastructură rutieră de întreaga suflare din sudul ţării, drumul de mare viteză care să lege Craiova de Capitală, are o poveste demnă de o parabolă. Despre acesta se vorbeşte de zece ani şi nu a fost vreo campanie electorală în care candidaţii la funcţii înalte să nu le promită oltenilor că drumul este prima lor prioritate. A depăşit cu mare greutate stadiul de promisiune, iar în mai anul acesta, reprezentanţii companiei de drumuri, în frunte cu oficiali din Guvern şi cu fostul primar al Craiovei, Lia Olguţa Vasilescu, tăiau panglica la un aşa-zis şantier.
De atunci, oficialii s-au mai poticnit în declaraţii şi s-au împiedicat de tot felul de situații neprevăzute. Ultima: agricultorii care nu i-au lăsat să facă progrese. Aşa se face că abia acum, în prag de iarnă, s-au pus pe treabă.
„Au venit agricultorii care ne-au cerut să amânăm lucrările, să nu începem în forţă lucrările, pentru că au nevoie de timp să îşi strângă recoltele pe care am înţeles şi noi la vremea respectivă că sunt plantate pe fonduri europene. (...) Practic vorbim acum de prima etapă dintr-un şantier. Cea de pregătire a terenului de fundare şi a fundaţiilor pentru aşternerea terasamentelor straturilor de formă şi altor elemente ale drumului”, a explicat pentru Digi24 Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt al CNAIR.
Cu toate că acest şantier a fost inaugurat în urmă cu 5 luni, abia acum putem spune că se lucrează cu adevărat la drumul expres Craiova - Piteşti. S-a decopertat deja primul kilometru de covor vegetal şi se lucrează în continuare la terasamente. Potrivit contractului, în 24 de luni de la începerea lucrărilor ar trebui să putem circula pe aici.
Citiți și: S-a semnat. Craiova - Pitești, drum expres cu 20% mai îngust ca autostrada, dar mai scump
Primele două tronsoane ale drumului de mare viteză însumează 57 de kilometri şi ar trebui să îi scutească pe şoferi de calvarul de pe tronsonul Craiova - Slatina al actualului drum spre Piteşti. Şoseaua a fost cerută cu insistenţă nu doar de şoferii care îşi pierd ore în şir blocaţi în trafic, dar şi de cel mai mare angajator privat din Oltenia, constructorul american de maşini Ford.
„Sunt multe îmbunătățiri pe care le-am solicitat autorităţilor de-a lungul timpului, vorbim nu numai de aceste îmbunătăţiri la nivel rutier, dar și în ceea ce priveşte căile ferate. (...) Sperăm din suflet ca discuţiiile noastre să se concretizeze şi să putem face o diferenţă în următoare perioadă, cu atât mai mult cu cât începe producţia noului Puma şi clar, volumele noastre de la Craiova vor fi în creştere”, a spus Ana Maria Timiş, PR Ford România.
Tronsonul 4 al şoselei, în lungime de 31,8 km, care ajunge din apropierea comunei Colonești (Olt) și până la Autostrada A1, a fost scos şi el la licitație la finalul lunii august. Contractul are o valoare de circa 200 de milioane de euro, iar data-limită pentru depunerea ofertelor este 24 octombrie.
Reporter: Cristina Oprea
Operator: Adrian Niţă
Editare web: Luana Păvălucă
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News