Începe producția primului automobil hibrid fabricat în România

Data publicării:
ford puma

Premieră în industria auto din România. Începe producția primului automobil hibrid din țara noastră. Este vorba despre noul Ford Puma, ce va primi inclusiv o propulsie uşor-hibridă, cu recuperare a energiei de frânare.

Ford Puma este al doilea model ce este fabricat la Craiova, alături de EcoSport, și va fi livrat în toată Europa. Mașina a fost prezentată în premieră în acest an, iar reprezentanții Ford se așteaptă să întreacă din punct de vedere al vânzărilor modelul produs deja la uzina din Craiova.

Anul trecut, au fost fabricate peste 140 de mii de mașini cu sigla Ford la Craiova, iar pentru intrarea în producție a noului model compania americană a făcut investiții substanțiale, de până la 200 de milioane de euro și 1.700 de angajări.

Este pentru prima data de la preluarea uzinei din Craiova în 2008 când angajații Ford vor fabrica în paralel două vehicule.

Puma va intra în vânzare la finalul acestui an, în luna decembrie. Pentru ţara noastră Ford va anunţa preţurile în această toamnă, acestea fiind aşteptate să pornească de undeva de la 17.000 - 18.000 de euro.

Un al treilea vehicul Ford ar putea fi fabricat la Craiova

Noul Ford Puma este unul dintre cele 17 vehicule electrificate pe care Ford le va lansa in Europa până în 2024.

La începutul acestui an, Ford a anunțat că fiecare nou autoturism pe care îl va lansa va include o opțiune electrificată. Compania americană se așteaptă ca motoarele electrice să reprezinte mai mult de jumătate din vânzările totale în următorii doi ani, așa că nu ar fi exclus ca anul viitor să fie anunțat un nou vehicul hibrid sau full electric la fabrica din Craiova.

Ford Europa produce și vinde autoturisme pe 50 de piețe individuale și pune accent pe electrice, din moment ce este segmentul cu cea mai rapidă creștere din industria auto.

Generic, sună frumos pentru România să facem tranziția aceasta către electrice, însă dacă ne uităm mai adânc, din perspectiva implicării pe orizontală în economie, avem o problemă. Spre deosebire de productia tradițională, România nu este încă pregătită cu facilităţi pentru noua tehnologie, nu produce componente pentru mașini electrice. Iar pentru a dezvolta o asemenea industrie, pentru început va trebui să apelăm masiv la importuri pentru niște produse pe care le exportăm în proporție de peste 90%. Va fi mai mult import, mai multă asamblare şi mai puţină valoare adăugată aici.

(sursa: Business Club)

Editare web: Luana Păvălucă

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Orașul din România acoperit de zăpadă la mijloc de noiembrie. Ninge fără oprire de....
Digi FM
Motivul pentru care Fuego nu s-a căsătorit până la 48 de ani: “Când ajungem în camera noastră, suntem niște...
Pro FM
Cheryl Cole, solista care l-a făcut tată pe Liam Payne, îndurerată la înmormântarea cântărețului. Mesajul din...
Film Now
Selena Gomez dezvăluie cel mai bun sfat pe care l-a primit de la o femeie: „Chiar funcționează!”
Adevarul
Americanii care vor să fugă de Trump și-au găsit refugiu în Sardinia. Orașul în care o casă costă 1 euro
Newsweek
Pensie mai mare la Mica Recalculare cu o condiție. De unde poate fi luat documentul?
Digi FM
Denis Drăguș, împăcare neașteptată cu familia sa, cu care nu mai vorbise de cinci ani. Tatăl atacantului: „Am...
bile loto
Rezultate LOTO - Joi, 21 noiembrie 2024. Numerele extrase și premiile puse în joc de Loteria Română
Digi Animal World
Un bărbat s-a deghizat în crocodil și a încercat să-i atragă atenția unui aligator adevărat. Imaginile sunt...
Film Now
Joaquin Phoenix, gesturi atente și priviri pline de iubire pentru soția lui, Rooney Mara. Discreți și...
UTV
Ethan Slater, iubitul Arianei Grande, a picat spectaculos la premiera filmului Wicked. Momentul viral care a...