Live

Stellantis devine realitate și va fi al patrulea cel mai mare grup auto din lume

Data actualizării: Data publicării:
Sursa foto: Harold Cunningham/Getty Images

Autorităţile de reglementare antitrust din Uniunea Europeană vor aproba fuziunea dintre Fiat Chrysler Automobiles (FCA) şi grupul francez PSA, după ce producătorii auto s-au angajat să îndeplinească dubla provocare cu care se confruntă industria: finanţarea vehiculelor prietenoase cu mediul şi pandemia de coronavirus (Covid-19), au declarat pentru Reuters surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul.

Obţinerea aprobării Comisiei Europene va oficializa crearea Stellantis, al patrulea producător auto global, rezultat în urma fuziunii de 38 miliarde de dolari dintre producătorul auto italo-american Fiat Chrysler şi grupul francez PSA, informează Agerpres.

Tranzacţia finanţată exclusiv prin acţiuni va uni branduri ca Fiat, Jeep, Dodge, Ram şi Maserati cu branduri ca Peugeot, Opel şi DS - obiectivul fiind reducerea costurilor cu cinci miliarde de euro (şase miliarde de dolari) pe an fără închiderea fabricilor.

Pentru a atenua temerile autorităţii de reglementare antitrust din Uniunea Europeană, PSA s-a oferit să consolideze poziţia companiei nipone Toyota, cu care are o societate mixtă în domeniul producerii autovehiculelor utilitare, prin majorarea producţiei şi vânzarea vehiculelor aproape de preţul de cost. De asemenea, în anumite oraşe Fiat Chrysler şi PSA vor permite dealerilor lor să repare maşinile brandurilor rivale, susţin sursele.

FCA şi PSA speră să finalizeze fuziunea în primul trimestru din 2021.

Luna trecută, Fiat Chrysler Automobiles şi PSA au restructurat condiţiile planificatei lor fuziuni, pentru a păstra numerarul, şi au accelerat reducerile de costuri, din cauza efectelor pandemiei.

Cele două companii au anunţat că FCA va reduce la 2,9 miliarde de euro dividendele speciale pentru acţionarii săi (de la 5,5 miliarde de euro conform acordului semnat anul trecut).

PSA, care deţine branduri ca Peugeot, Citroen şi Opel, va amâna în schimb planificata scindare a participaţiei sale de 46% deţinută la producătorul de componente auto Faurecia până când se va finaliza fuziunea. Capitalizarea de piaţă a Faurecia este de aproximativ 5,9 miliarde de euro.

"Amendamentele prezervă acordul iniţial" de fuziune între cele două companii iar acţionariatul entităţii va fi împărţit în mod egal între acţionarii PSA şi FCA.

Editor : V.M.

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Digi Sport

EXCLUSIV Început abrupt de emisiune: ”Florin ne-a cutremurat cu o veste”. Dezvăluirea făcută imediat, în direct

Descarcă aplicația Digi Sport

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Gigantul auto de 50 de miliarde de dolari creat prin fuziunea Peugeot-Citroen și Fiat Chrysler se va numi Stellantis

Industria auto angajează 14 milioane de oameni în Europa, iar acum constructorii încep să închidă fabrici

Fiat Chrysler și PSA vor fuziona într-un nou constructor gigant cu 15 mărci auto

Fiat Chrysler și compania care deține Peugeot, Citroen și Opel, discută o fuziune de 50 de miliarde de dolari

Partenerii noștri