Live

Încărcătura navelor cargo a crescut de peste 400 de ori. Comandant de navă: Marfa este stivuită până la înălțimea unui bloc cu 10 etaje

Data actualizării: Data publicării:
Încărcătura navelor cargo a crescut de peste 400 de ori. FOTO: Captură youtube

Navele cargo care transportă orice, de la anvelope la telefoane mobile, pierd tot mai multă marfă pe drum. Anul trecut au ajuns pe fundul mării peste 3.000 de containere. Astfel de accidente se întâmplă pentru că marfa încărcată este stivuită pe punte până la înălțimea unui bloc de 10 etaje, iar de cele mai multe ori, pentru a scurta drumul sunt alese rute expuse furtunilor și unde valurile pot ajunge la 10 - 12 metri înălțime, a explicat la Digi24 comandantul de navă Tiberiu Miclea.

Într-un singur incident, care a avut loc în noiembrie, o navă expusă unei furtuni a pierdut 1.800 de containere cu marfă în valoarea de 90 de milioane de dolari. Peste 1.000 de uriașe cutii metalice încărcate au căzut în mări și oceane de la începutul anului, potrivit Bloomberg. Marfa intrată la apă costa 54,5 milioane de dolari.

Majoritatea incidentelor au loc în Oceanul Pacific. Anual, navele cargo transportă 226 milioane de containere.

Prima navă container, acum 65 de ani, ducea 58 de containere. Azi, sunt unele nave care duc 24.000 de containere, a explicat la Digi24 Tiberiu Miclea, comandant de navă.

"Asta înseamnă containere stivuite pe punte până la înălțimea unui bloc de 10 de etaje. Pacificul este renumit pentru vremea rea mai ales iarna, iar rutele pe care s-au întâmplat accidente au fost între China și Coasta de vest a SUA. Pentru a scurta drumul și a economisi combustibil, navele trec prin Marea Bering, iar acolo vremea este foarte proastă", a spus comandantul de navă.

El a adăugat că accidentele au loc din cauza înclinării excesive a navelor pe timp de furtună și că "nici o formă de asigurare nu se poate pune cu vremea".

"Oricât ai încerca tot se vor întâmpla accidente.

Sunt valuri de 10 – 12 metri înălțime, iarna asta a fost măsurat un val de 19 metri în nordul Scoției.", a spus Miclea.

Întrebat ce se întâmplă cu containerele care ajung în mare, Tiberiu Miclea a răspuns că unele plutesc și eșuează, altele se duc direct la fund. Pericolul este că unele au mărfuri periculoase care pot polua sau otrăvi apa. Altele se scufundă pur și simplu, a adăugat Miclea.

Pagubele sunt însă uriașe. Cea mai mare pagubă din istorie a fost provocată de pierderea celor 1.800 de containere.  

Editor : Georgiana Marina

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Scandalul Roberta Metsola: președinta PE, căsătorită cu un lobbyist, exceptată de la declararea conflictului de interese | Politico

Yakov Gakkel, piesa esențială din mașinăria lui Putin cu care Rusia continuă măcelul din Ucraina. Ce rol joacă firmele britanice

Pe navele de croazieră există camere de închisoare și morgă. Superstițiile legate de puntea cu numărul 13

Cei mai mari roboți din lume au plecat pe mare. Cum vor transforma navele uriașe fără echipaj transportul maritim

Partenerii noștri