Live

Cum s-a ajuns să fie abandonat șantierul Autostrăzii Transilvania. De ce ezită Compania de Drumuri să ia măsuri față de constructor

Data actualizării: Data publicării:
Nu se mai lucrează deloc la lotul dintre Chețani și Câmpia Turzii.. FOTO Asociația Pro Infrastructura

Situație extrem de îngrijorătoare pe șantierul Autostrăzii Transilvania, unde aproape că nu se mai lucrează deloc la lotul dintre Chețani și Câmpia Turzii. Potrivit informațiilor obținute de Digi24, șefii Companiei de Infrastructură caută soluții pentru a plăti direct subcontractorii celor de la Straco, care reprezintă singura speranța ca lucrările la cei 16 kilometri de șosea rapidă să continue.

Din imaginile prezentate de Asociația Pro Infrastructura se poate vedea clar că șantierul este aproape abandonat.

Constructorul, firma românească Straco, aflată în insolvență nu mai are de ceva vreme oameni pe șantier, iar subcontractorii săi sunt neplătiți. Prin urmare, fie au încetat deja lucrul, fie vor face asta cât de curând.

Potrivit ONG-iștilor pasionați de infrastructură, în prezent doar subcontractorul pe partea de terasamente - firma românească Marcotim - mai este mobilizat, însă în lipsa plăților și a aprovizionării cu materiale din partea Straco, în scurt timp va intra în incapacitate de a asigura consumabilele în șantier și de a plăti salarii sau taxe. Are de încasat peste 10 milioane de lei de Straco.

Potrivit informațiilor obținute de Digi24, șefii Companiei de Infrastructură caută soluții pentru a plăti direct subcontractorii celor de la Straco.

Lucrările la lotul Chețani-Câmpia Turzii au început în mai 2016 și ar fi trebuit să fie deja finalizate. După 4 ani, însă, stadiul lor a ajuns abia la 36%.

Valoarea investiției este de circa 280 milioane de lei. Banii vin, ca la mai toate marile proiecte de infrastructură, de la Bruxelles.

Compania de Drumuri ezită în a lua o decizie fermă în legătură cu contractul celor de la Straco pentru lotul Chețani-Câmpia Turzii deoarece aceeași firmă are în lucru pasajul de la Domnești de pe Centura Capitalei.

Directorul Companiei de Drumuri: Le suntem în continuare alături cu o singură condiție

Mariana Ioniță, directorul general al CNAIR: "Acest sector de autostradă este unul dintre sectoarele restante. Este un contract vechi și ne-am propus ca până în vara anului ce vine să fie dat în trafic. Preocuparea noastră cea mai mare în clipa de față este, pe lângă mobilizarea pe șantier, plata corectă și la timp a antreprenorilor și a furnizorilor de materiale de construcții.

Compania a făcut eforturi uriașe să susțină și să sprijine firma Straco având în vedere că este o firmă românească și le suntem în continuare alături cu o singură condiție: să plătească la timp subantreprenorii și furnizorii de materiale.

Ne dorim să putem plăti noi direct subantreprenorilor.

Termenul nostru de finalizare este vara anului viitor. Se poate merge până la organizarea unei noi proceduri de achiziție publică în cazul în care nu ajungem la o cale de compromis cu firma Straco".

Citiți și:

Imagini din dronă. Cum arată un lot aproape abandonat din Autostrada Transilvania

 

Editor : Georgiana Marina

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Digi Sport

EXCLUSIV Început abrupt de emisiune: ”Florin ne-a cutremurat cu o veste”. Dezvăluirea făcută imediat, în direct

Descarcă aplicația Digi Sport

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

VIDEO Lucrările la tronsonul 1 al Drumului Expres Craiova – Piteşti, aproape de final. Cum arată și când se va deschide circulaţia

Nicuşor Dan doreşte majorarea taxelor locale, însă numai dacă banii ajung la Primăria Capitalei pentru investiţii

Podul suspendat peste Dunăre a fost redeschis circulației pe sensul Tulcea - Brăila. „Această rețetă asfaltică nouă este mai dură”

Warren Buffett spune că i-a fost folosită imaginea pentru a promova candidați la alegeri. „Nici nu ştiu cum să intru pe Instagram”

Partenerii noștri