Live

Diesel-urile vechi, în centrul orașelor doar contra cost

Data publicării:

Comisarul european însărcinat cu Transporturile pledează în favoarea introducerii unor taxe rutiere urbane asupra vehiculelor diesel în Europa, în vederea evitării introducerii unor interdicţii de circulaţie, considerate ”frustrante”.

În contextul în care dezbaterea pe tema unor interdicţii de circulaţie continuă în Germania, o ţară care tocmai a făcut un pas către interzicerea circulaţiei unor maşini diesel mai vechi în oraş, Violeta Bulc a îndemnat Berlinul să ia măsuri, într-un interviu pentru cotidianul regional Mitteldeutsche Zeitung, potrivit News.ro.

Comisarul european aşteaptă să vadă ”cum va reacţiona Guvernul federal german la decizia Curţii administrative federale, care a stabilit că sunt posibile interdicţii de circulaţie” şi invită Germania ”să profite de dezbaterea actuală pentru a acţiona la nivel european şi a lua măsuri comune”.

Curtea administrativă federală de la Leipzig a confirmat la sfârşitul lui februarie două decizii ale justiţiei care permit oraşelor Stuttgart şi Düsseldorf să introducă interdicţii de circulaţie în vederea asanării aerului - o măsură foarte nepopulară.

Această decizie a ridicat un obstacol care plana asupra unor astfel de măsuri în alte oraşe germane, la fel de poluate.

Oraşul Hamburg ar putea să introducă asemenea interdicţii până în aprilie.

Însă Guvernul german a refuzat să exercite presiuni în vederea unei modificări a vehiculelor diesel aflate în circulaţie sau să introducă o ”vinietă albastră”, un mecanism naţional care ar permite facilitarea controalelor în cazul unor interdicţii de circulaţie.

”interdicţiile de circulaţie sunt foarte frunstrante”, recunoaşte comisarul european, propunând în schimb taxele rutiere urbane.

”Noi am făcut deja o propunere anul trecut în vederea unui sistem de taxare rutieră electronică europeană, care să permită taxe rutiere flexibile şi diferenţiate”, a precizat ea.

Prin acest acest mecanism, vehiculele cele mai ”curate” nu ar fi supuse taxării, în timp ce cele mai poluante ar fi obligate să plătească, dar ar circula în continuare.

În octombrie, primarul Parisului Anne Hildalgo a respins introducerea unei taxe rutiere urbane, preferând folosirea unei viniete.

La Londra, unul dintre cele mai poluate oraşe din Europa, unii conducători sunt obligaţi să achite o taxă - pe lângă o taxă rutieră urbană, introdusă în 2005.

Germania, Franţa şi Regatul Unit fac parte dintre cele nouă ţări - între care se află şi România - aflate în vizorul Bruxellesului din cauza calităţii aerului.

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Motorina ar putea dispărea din benzinării în următorii ani. Anunțul experților

Noile norme de poluare EURO 7, ce sunt și de când intră în vigoare. Cum arată planul ambițios al UE

Justiţia germană a dat o decizie care ar putea declanşa un val de solicitări de despăgubiri din partea proprietarilor de mașini diesel

"Dieselgate": ONG-ul care a declanșat scandalul uriaș spune că 77% dintre mașinile diesel din Europa au "probabil" dispozitive ilegale

Partenerii noștri