Live

O înregistrare arată discuția nervoasă dintre piloti și Boeing, în legătură cu problema care a dus la prăbușirea avioanelor

Data actualizării: Data publicării:
Avionul Ethiopian Airlines prăbușit era un model nou de Boeing 737 MAX 8 | Foto: Agerpres

Cu câteva luni înainte de prăbușirea avionului Boeing 737 MAX în Etiopia, mai mulți piloți ai companiei aeriene American Airlines au avut o altercație cu un oficial Boeing, pe care l-au acuzat că le ascunde informații esențiale despre sistemul MCAS, același sistem care ar fi cauzat prăbușirea celor două avioane: o aeronavă Lion Air, în octombrie 2018, și un avion al Ethiopian Airlines, în martie 2019, relatează CNN.

Întâlnirea dintre piloți și oficialul Boeing a avut loc în noiembrie 2018, la doar o lună după prăbușirea unui Boeing 737 MAX în Marea Java. Într-o înregistrare audio a discuției, obținută de CNN, oficialul Boeing le spune piloților că urmează să fie implementat un update de software pe avioane, probabil în decurs de șase săptămâni, dar că firma nu vrea să grăbească procesul de implementare.

La rândul lor, piloții spun că nu au fost informați despre problemele sistemului MCAS (Maneuvering Characteristics Augmentation System), care ar trebui să redreseze unghiul de atac al avioanelor în cazul în care există riscul de a intra în vrie.

„Direct vă spunem că merităm să știm ce este pe avioanele noastre”, este auzit spunând un pilot.

„Nu contest asta”, răspunde oficialul Boeing.

„Băieții ăștia nici nu știau că nenorocitul de sistem este pe avion”, spune un alt pilot, referindu-se la piloții avionului Lion Air prăbușit în Indonezia. „Și nimeni nu știa”, adaugă el.

„Nu cred că înțelegerea acestui sistem ar fi influențat soarta aeronavei. Dacă zbori un milion de mile cu acest avion, poate doar o singură dată te-ai confrunta cu problema asta”, spune oficialul Boeing.

Documentele publicate de Daily Morning News și New York Times despre întâlnirea dintre piloții American Airlines și oficialul Boeing arată că piloții erau nervoși pentru că Boeing nu le dezvăluise existența sistemului automatizat MCAS pe avioanele Boeing 737 MAX.

Deocamdată, compania care produce aeronavele nu a comentat discuția dintre piloți și oficialul ei. Toate avioanele Boeing 737 MAX 8 și 9 au fost consemnate la sol în urma celor două accidente aviatice în care au murit în total 346 de persoane.

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Boeing a reluat producţia avionului 737 MAX, după o grevă de şapte săptămâni

Angajații Boeing au încheiat greva care a durat 6 săptămâni și au acceptat o creștere salarială de 38% în următorii 4 ani

American Airlines testează o tehnologie de îmbarcare care semnalează persoanele care sar peste rând

Șeful Boeing, despre criza prin care trece producătorul american de avioane: Nu există o soluție rapidă

Partenerii noștri