Lecția pe care au învățat-o doi primari din România, după ce BMW a investit în Ungaria
Nevoia de investiţii este necesară la orice nivel. Este o lecţie pe care pare că au învaţat-o doi primari din Bihor care au decis să ofere terenuri cu toate utilităţile incluse pentru a atrage companii mari în judeţ. Vestea proastă este că au luat această decizie după ce au aflat că BMW va investi un miliard de euro într-o uzină pe care o vor ridica la nici 50 de kilometri de graniţa cu România.
Boloș se scuză pentru deficitul bugetar prin cheltuielile cu investițiile. Dăianu: „E o nerozie”
Oamenii de afaceri sunt revoltați de noile măsuri fiscale: Duc la recesiune
SUA anunță că scutul de la Deveselu va fi întărit
Biden anunță investiții uriașe pentru a face față schimbărilor climatice
Iohannis: România și-a asumat „reforme și investiții de anvergură”
Tradiție românească din Maramureș, continuată cu bani nerambursabili de la Uniunea Europeană
Un trotuar nou se termină brusc în noroi, în Cluj-Napoca
Război Rece în industria auto
Cramă unicat în România. Tehnologia de prelucrare gravitațională a strugurilor, dezvoltată cu ajutorul banilor europeni
„Suntem în localitatea Urvind, vorbim despre un teren de 50 de hectare care dispune de toate utilităţile necesare: avem un transformator de curent, drumurile de acces asigurate, respectiv utilităţile”, explică Octavian Gabrian, președintele asociației Lugășana.
La nici 40 de kilometri de Oradea, o comună din Bihor vrea să atragă investitori punându-le la dispoziţie câteva sute de hectare de teren. O parte din această suprafaţă se află pe DN1 şi are toate utilităţile necesare une investiţii.
„Terenul conferă, în primul rând, acces la DN1, reţea electrică, apă la reţea şi, în acelaşi timp, posibilitatea de racordare ulterioară la gaz”, explică Levente Șerban, primarul comunei Lugașu de Jos.
„În total, dispunem actualmente de 450 de hectare de teren care au mai mulţi proprietari, ne-am constituit într-o asociație și dorim să oferim investitorilor aceste terenuri fără multe condiții”, spune Octavian Gabrian, președintele asociației Lugășana.
De curând, o companie din Anglia a bătut palma cu autorităţile locale pentru o hală care va deveni fabrică de alimente cu specific indian. Investitorul va oferi localnicilor 240 de locuri de muncă.
„Ar fi chiar foarte bine să vină cât mai mult posibil, ca să fie locuri de muncă. Cred că şi cetăţenii s-ar bucura să aibă unde să muncească acasă, să nu plece pe nu ştiu unde”, spune o localnică.
„Dacă sunt investitori şi sunt locuri de muncă pentru oameni şi nu trebuie să facă naveta pe la Oradea şi sunt mai aproape...”, se gândește un altul.
La aproape 70 de kilometri de Oradea şi la o distanţă de doar 30 de kilometri de punctul de frontieră Valea lui Mihai, primarul din Sălacea încearcă şi el să oprească exodul forţei de muncă din zonă. Investitori interesaţi există,însă deocamdată niciun contract nu a fost semnat cu autorităţile locale.
„Noi am oferit 300 de hectare şi toate utilităţile publice ce avem în momentul de faţă, care e dotat şi nou-nouţ şi, pe lângă asta, putem să ajutăm cu orice din punct de vedere al taxelor locale. Pentru investitori e foarte important transportul, să fie autostrăzi, dar din păcate, pe nivel de ţară nu prea avem autostrăzi şi mai ales la noi, în zona de Bihor. Pe lângă asta, foarte important să fie o politică stabilă la nivel de ţară. În Ungaria acum există şi probabil din cauza asta a investit BMW şi nu la noi”, spune Bela Horvath, primarul comunei Sălacea.
România a pierdut recent un mare investitor în industria auto, care a decis să deschidă o fabrică lângă Debrecen, la 40 de kilometri de Oradea.
„La începutul acestui an, prin februarie- martie, am fost contactaţi de către reprezentanţii Departamentului pentru Investiţii din cadrul guvernului României în ideea de a vedea dacă avem, mă rog, baza noastră de date de la judeţ ce ar putea să ofere pentru un potenţial investitor mare din industria auto”, a declarat Adrian Șimon, purtător de cuvânt al Consiliului Județean Bihor.
Investiţia totală a producătorului german BMW în Ungaria se va ridica la 1 miliard de euro. 1500 de persoane vor fi angajate în prima fază, iar producţia de maşini va fi de 150 de mii de unităţi pe an.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News