Live

Zeci de nave maritime aşteaptă să intre pe canalul Sulina. Căpitan de vas: „Proviziile de apă şi alimente s-au terminat”

Data publicării:
Peste 70 de nave ucrainene încărcate cu marfă, în special cereale, așteaptă să intre în Portul Sulina, la controlul de frontieră. FOTO: Captură Digi24

Zeci de nave aşteaptă în Marea Neagră să intre pe canalul Sulina, din cauza capacităţii insuficiente de operare din porturile dunărene în raport cu cererea navelor maritime. Echipajele mai multor nave aflate în aşteptare se confruntă deja cu probleme legate de lipsa proviziilor.

Unii locuitori ai oraşului Sulina compară situația din port cu cea din anii 1980, când a început să funcţioneze prima întreprindere de comerţ exterior din lagărul comunist, actuala regie Administraţia Zonei Libere (AZL), aflată în subordinea Consiliului Judeţean Tulcea, scrie Agerpres.

„Deocamdată, piloţii administraţiei pot asigura în condiţii meteo normale un trafic adecvat al navelor maritime peste capacitatea de operare a porturilor. Porturile nu pot face faţă unui asemenea trafic, în special porturile ucrainene, şi navele aşteaptă foarte mult în zonele de ancoraj de pe Dunărea maritimă, îngreunând traficul celorlalte nave”, a declarat directoarea Administraţiei Fluviale Dunărea de Jos (AFDJ) Galaţi, Angela Ivan, potrivit Agerpres.

Potrivit acesteia, AFDJ deţine 36 de piloţi, iar până la data de 7 mai cel mai lung timp de aşteptare a unei nave în Marea Neagră a fost de 12 zile.

În momentul de faţă, la bara Sulina, unele nave aşteaptă să intre pe şenalul navigabil aproape două săptămâni.

„A fost foarte dificil să stăm cu nava ancorată atât de mult. Am aşteptat 13 zile în mare. Proviziile de apă şi alimente s-au terminat şi a fost foarte greu pentru noi, echipajul. Sunt de 35 de ani pe mare şi s-a mai întâmplat asta, dar pe Sulina este pentru prima dată”, a declarat Ali T., şeful ofiţerilor de pe nava Barlas, aflată sâmbătă în Portul Sulina.

Pentru unii locuitori ai oraşului Sulina, situaţia din ultima lună este similară cu cea din anii 1980, perioadă în care se derula proiectul de dezvoltare a Portului liber Sulina.

„Această fluctuaţie de nave a mai fost în anii 1980, când se făceau exporturi masive. (...) Atunci AZL mergea la capacitate maximă şi era un flux continuu de tranzitare. Aglomerări de nave mai erau când era furtună şi nu se putea intra în port. Dar să stea 100 de nave două săptămâni în Marea Neagră nu s-a mai întâmplat”, a afirmat Ştefan Ivanov, din Sulina.

AFDJ Galaţi este instituţia responsabilă de asigurarea condiţiilor de navigaţie pe Dunărea maritimă şi fluvială prin dragaje de întreţinere, măsurători topohidrografice şi efectuarea pilotajului navelor maritime pe Dunăre, între rada Sulina şi Brăila.

Instituţia deţine 36 de piloţi care însoţesc navele maritime de la 10 ore până la 16 ore, în funcţie de operaţiunile din porturi, procedura de pilotaj fiind instituită de Comisiunea Europeană a Dunării în anul 1857, pentru a evita blocarea şenalului navigabil.

Editor : B.P.

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

VIDEO O ambarcațiune a fost cuprinsă de flăcări pe Dunăre. Au intervenit pompierii

Apele Române: Debitul Dunării este în creștere, urmând să ajungă la 7.300 mc/s, aproape dublu faţă de luna octombrie

Inundațiile fac ravagii în toată lumea, dar nu și în Viena. Ce soluție au găsit austriecii ca să evite un dezastru de proporții

Un român a fost împușcat de polițiștii de frontieră din Bulgaria, după ce a încercat să treacă ilegal Dunărea. Ce voia să facă

Partenerii noștri